• Anonym (heart broken)

Kan man komma över en kollega utan att man byter jobb?

Jag har haft en jobbflört under några månader, men har nu valt att bryta helt pga olika omständigheter. Har starka känslor för kollegan trots att det var jag som bröt. Jag har sagt att jag inte vill ha ngn kontakt, vilket var första steget att bryta mig loss från vår självdestruktiva relation. 

Frågan är hur det kommer bli nu när vi ändå kommer ses på jobbet.. Vi jobbar på olika avdelningar, så kommer inte ses överdrivet mycket, men förmodligen kommer vi ses varje dag i alla fall. Jag behöver tid och noll kontakt för att komma över honom. Är så rädd att jag aldrig kommer släppa taget om jag ser honom varje dag. Har mått dåligt hela helgen och bara tänkt på honom. 

Är enda utvägen att byta jobb? Har ngn varit med om ngt liknande? Eller har ni ngt tips? Kan man vara kvar på samma jobb och försöka ignorera kollegan även när man ses och bara hoppas att känslorna går över med tiden?  

• Svar på tråden Kan man komma över en kollega utan att man byter jobb?
  • Anonym (Kanske)

Ja, det tror jag att man kan men det kan bli jobbigt. Försök hålla distans och berätta vad du vill om ni har den relationen. Om det inte funkar så får du kanske byta jobb. Men varför kan det inte fungera mellan se?

• Anonym (heart broken)

Tack, jo, ska nog försöka hålla distans...

Anonym (Kanske) skrev 2013-10-06 17:26:53 följande:
    Men varför kan det inte fungera mellan se?

Det är ganska komplicerat.. Går inte att svara kort... Känns bara att just nu kan det inte bli ngt mellan oss och därför ville jag bryta helt. Får försöka komma över denna underbara kille. Gråter Utan att byta jobb.
  • Anonym (heart broken)

Vilken vecka.. Men jag har lyckats att inte kontakta honom. Har fått stöd av kompisar när abstinensen varit som värst. Vi har haft kontakt dagligen i nästan ett års tid, mest på hans initiativ och det var jag som bad om ett break.. Så första "vita" veckan är avklarad.  

Bröt ihop i måndags när jag såg honom, gick in på toaletten och grät, usch.. Har kommit tårar lite då och då under hela veckan, fy fasen, vad jobbigt. Har inte direkt hjälpt att han sett lite nedstämd och osäker ut när vi väl stött på varann på jobbet. Eller jo, lite bekräftelse på att han också kanske mår lite dåligt över det här.   

Vet inte varför jag skriver det här, kanske hjälper det ngn som är i samma sits. Jag tror i alla fall inte att jag kommer byta jobb, utan ska vara stark och komma ur det här och gå vidare med mitt liv utan att låta en annan människa påverka mina beslut.   

• Eisa

Ja det går! Tiden fixar allt,

• Anonym (heart broken)
    Eisa skrev 2013-10-11 19:02:14 följande:

Ja det går! Tiden fixar allt,

• Anonym (heart broken)

Usch, det har gått åt helvete. Han återupptog kontakten med mig och jag var svag nog och sa inte ifrån..
    Mår sämre än någonsin. Sitter i ett svart hål.

Har idag första gången varit kall mot honom, jag måste ta mig ur det här. Känns som jag nått botten nu. Har knappt kunnat jobba idag.

ALDRIG mer en flört på jobbet blir det! IRL kan man ju säga tack och hej och aldrig mer behöva se den personen. På jobbet MÅSTE man och har inget val. 

Känns som enda sättet är att vara kall och det blir min nästa taktik.

Undrar om det är ngn som lyckats komma över en jobbförälskelse? Vad gjorde ni? Hur lång tid dog det?

• Anonym (heart broken)

I'm getting there.. {#emotions_dlg.flower}

Tid är bästa medicinen.  

"Change is never easy, you fight to hold on and you fight to let go"

"Everybody has a past. The past does not equal the future, unless you live there."   

"If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down."

Solig 

• Anonym (Kanske)

Hade en flört på jobbet med en kollega. Vi fick känslor för varandra men ville inte gå vidare med det eftersom vi har egna familjer på var sitt håll. Han provade ett annat jobb under en period och har nu bestämt sig för att inte komma tillbaka till vårt jobb. Det är tråkigt att inte ses mer såvida vi inte springer på varandra någonstans förstås, men det är nog det bästa. Tråkigt för att jag tycker mycket om denna människa. Men jag undrar hur det skulle blivit om han kommit tillbaka. Vi är inte vänner, har aldrig haft den relationen utan det blev mer än så. Vi skulle nog fallit tillbaka i samma och vi hade ju redan pratat om vad vi ville i dagsläget. Om man har känslor för någon så känner man av den pesonen hela tiden och om båda har känslor, ja det blir svårt helt enkelt. Ett nej blir då ett kanske i tanken, fast man egentligen har bestämt sig. Så att han slutar nu är det bästa, vi kan nu fokusera på våra respektive familjer. Det vi vill. Det fanns inget mer att få ut av detta i alla fall. Jag tycker att han var klok. Vi fick känslor för varandra men kunde/ville inte agera på dem i situationen vi befann oss i. Lika bra att inte ses alls då. Om situationen ändras så kan man ju alltid ta kontakt då. Vi vet var en andre finns.

• Anonym (Ja)

Jag hade ett (om än lite konstigt) förhållande med en kollega i nästan 1,5 år. Jag var jättekär, inte han. Han tyckte dock väldigt mycket om mig och hoppades att känslorna skulle växa fram så vi fortsatte att ses.
    Tillslut träffade han en annan tjej och avslutade vår relation. Jag var helt förkrossad och det var olidligt jobbigt att gå till jobbet.
    Jag sökte andra jobb trots att jag egentligen trivdes väldigt bra och inte alls ville byta, men jag jobbade kvar och sakta men säkert blev det bättre även om det tog tid.
    Vi jobbar fortfarande på samma ställe och idag väntar han sitt andra barn med den här tjejen och jag kan uppriktigt säga att jag är väldigt glad för hans skull.

• Anonym (heart broken)
    Anonym (Kanske) skrev 2013-12-03 09:23:46 följande:
    Hade en flört på jobbet med en kollega. Vi fick känslor för varandra men ville inte gå vidare med det eftersom vi har egna familjer på var sitt håll. Han provade ett annat jobb under en period och har nu bestämt sig för att inte komma tillbaka till vårt jobb. Det är tråkigt att inte ses mer såvida vi inte springer på varandra någonstans förstås, men det är nog det bästa. Tråkigt för att jag tycker mycket om denna människa. Men jag undrar hur det skulle blivit om han kommit tillbaka. Vi är inte vänner, har aldrig haft den relationen utan det blev mer än så. Vi skulle nog fallit tillbaka i samma och vi hade ju redan pratat om vad vi ville i dagsläget. Om man har känslor för någon så känner man av den pesonen hela tiden och om båda har känslor, ja det blir svårt helt enkelt. Ett nej blir då ett kanske i tanken, fast man egentligen har bestämt sig. Så att han slutar nu är det bästa, vi kan nu fokusera på våra respektive familjer. Det vi vill. Det fanns inget mer att få ut av detta i alla fall. Jag tycker att han var klok. Vi fick känslor för varandra men kunde/ville inte agera på dem i situationen vi befann oss i. Lika bra att inte ses alls då. Om situationen ändras så kan man ju alltid ta kontakt då. Vi vet var en andre finns.
    Hej, ja, jag förstår att det är svårt. Livet kan vara komplicerat, till och med elakt ibland. Det är sorgligt att vissa kärlekar bara måste kastas bort / kringgås pga olika omständigheter. Men jag tror samtidigt att om ni är menade för varandra, kommer ni en dag bli sammanförda av ödet, kanske om tio, tjugo år. Ingen vet.
  • Anonym (heart broken)
    Anonym (Ja) skrev 2013-12-03 09:59:59 följande:
    Jag hade ett (om än lite konstigt) förhållande med en kollega i nästan 1,5 år. Jag var jättekär, inte han. Han tyckte dock väldigt mycket om mig och hoppades att känslorna skulle växa fram så vi fortsatte att ses.
    Tillslut träffade han en annan tjej och avslutade vår relation. Jag var helt förkrossad och det var olidligt jobbigt att gå till jobbet.
    Jag sökte andra jobb trots att jag egentligen trivdes väldigt bra och inte alls ville byta, men jag jobbade kvar och sakta men säkert blev det bättre även om det tog tid.
    Vi jobbar fortfarande på samma ställe och idag väntar han sitt andra barn med den här tjejen och jag kan uppriktigt säga att jag är väldigt glad för hans skull.
    Jobbigt. Skönt att du kunnat gå vidare!
  • Anonym (heart broken)

Ser att det gått ett halvår sedan jag skrev mitt första inlägg här.
    Och inget har förändrats.
    Jag lever i ett vakuum. Har inte kommit över kollegan alls. Shit.
    Måste för fan göra något.

• Anonym (Amatörer)

Flirta och ha sex med kollegor! Så gräsligt oprofessionellt. Hade haveri på firman på grund av medarbetare som strulade till det med påföljder som frånfall av personal, sjukskrivningar, seperationer och dåligt utförda arbeten. Man kan ju inte sparka folk hur som helst heller {#emotions_dlg.djavulsk}

• Anonym (heart broken)
    Anonym (Amatörer) skrev 2014-04-13 21:17:59 följande:
    Flirta och ha sex med kollegor! Så gräsligt oprofessionellt. Hade haveri på firman på grund av medarbetare som strulade till det med påföljder som frånfall av personal, sjukskrivningar, seperationer och dåligt utförda arbeten. Man kan ju inte sparka folk hur som helst heller {#emotions_dlg.djavulsk}
    Kollegor är också människor.
  • Anonym (Amatörer)
    Anonym (heart broken) skrev 2014-04-13 21:21:10 följande:
    Kollegor är också människor.
    Skall lägga det på minnet du! Kan vara bra att tänka så när mina anställda inte sköter sina uppdrag. Dem är ju bara människor! Får väl inrätta ett knull rum på kontoret då så att dem får fortsätta att vara bara människor.
  • Anonym (heart broken)
    Anonym (Amatörer) skrev 2014-04-13 21:50:50 följande:
    Skall lägga det på minnet du! Kan vara bra att tänka så när mina anställda inte sköter sina uppdrag. Dem är ju bara människor! Får väl inrätta ett knull rum på kontoret då så att dem får fortsätta att vara bara människor.
    Ingen här har pratat om att ha haft sex på jobbet.

• Anonym (Kanske)
    Anonym (Amatörer) skrev 2014-04-13 21:50:50 följande:

Det heter de, inte dem. Talspråk är dom, i text skriver man de och dem. De sade att xxx/ jag litar inte på dem. Sedan är knullrum ett ord -om ordet finns alls. Visst är det oproffsigt att inleda något på jobbet men det är där folk ses så sådant händer.
  • Anonym (heart broken)

En manual hur man kommer över en kollega:

1. Klippa all kontakt.
    Det har jag gjort, ingen kontakt på flera veckor, börjar få perspektiv på saker och ting och framför allt avstånd till kollegan. Vill att han ska kännas främmande för mig. Tittar knappt på honom, bara hälsar ibland. Han gör likadant. Avståndet växer. Jobbigt men så nödvändigt.

2. Lägga fokus på annat. Träna, träffa kompisar, läsa, ta hand om sig själv, tänka snälla tankar om sig själv.
    Det gör jag också, har fina vänner och är i bästa träningsformen än nånsin, hehe. Pepp.pepp

3. Kanske börja dejta försiktigt lite smått. Funderar på att registrera mig på en dejtingsida och springa på dejter, kan vara roligt och samtidigt vet man aldrig vem som väntar runt hörnet.

• Anonym (1 år)
    Anonym (heart broken) skrev 2013-11-01 19:05:00 följande:

Usch, det har gått åt helvete. Han återupptog kontakten med mig och jag var svag nog och sa inte ifrån..

Mår sämre än någonsin. Sitter i ett svart hål.

Har idag första gången varit kall mot honom, jag måste ta mig ur det här. Känns som jag nått botten nu. Har knappt kunnat jobba idag.

ALDRIG mer en flört på jobbet blir det! IRL kan man ju säga tack och hej och aldrig mer behöva se den personen. På jobbet MÅSTE man och har inget val. 

Känns som enda sättet är att vara kall och det blir min nästa taktik.

Undrar om det är ngn som lyckats komma över en jobbförälskelse? Vad gjorde ni? Hur lång tid dog det?

Pågått 1 år för mig och fortfarande inte är över. Aldrig gjort något med honom
Svar på tråden Kan man komma över en kollega utan att man byter jobb?