• Anonym (blä)

koloskopi i morgon

å ska gå på koloskopi i morgon och har precis börjat dricka laxabon. Å herre, detta ska inte bli roligt. Jag hoppas jag blir nedsövd.... Och jag vill bara hålla ut skålen jag gjort med 2 liter laxermedel. Hur äcklig besk smak som helst... Någon mer???

• Svar på tråden koloskopi i morgon
  • Emy85

Vet det är skit jag drack 4l, ett glas var tionde min,sen vet jag inte men jag blev inte sövd,det är ok att göra den undersökningen men de blåser upp magen med luft,och det gör ont,tyvärr,börja inte för sent på dagen med laxabon det tar tid innan det drar igång,vad letar det efter?tarmsjukdom?jag har uc det är ingen hit,lycka till

• H2O Mineral

Blanda i citronsaft så smakar det bättre.

Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
  • Anonym (blä)
    Emy85 skrev 2013-10-06 16:25:01 följande:
    Vet det är skit jag drack 4l, ett glas var tionde min,sen vet jag inte men jag blev inte sövd,det är ok att göra den undersökningen men de blåser upp magen med luft,och det gör ont,tyvärr,börja inte för sent på dagen med laxabon det tar tid innan det drar igång,vad letar det efter?tarmsjukdom?jag har uc det är ingen hit,lycka till
    Jag har tid på eftermiddagen så stod att jag skulle dricka 2 liter mellan 16-17 och sedan 2 liter till i morgon förmiddag... usch. Nu har jag 0,75 liter kvar av de första två... suck :(
  • Harmagedon

Själva undersökningen är verkligen inte läskig. Det kan göra lite ont men be om att få smärtstillande innan så känns det knappt. Laxabon och det som händer när man dricker det är verkligen ingen fest. Men kämpa i dig det sista och få det ur världen.

Svar på tråden koloskopi i morgon