• Lillifee

Finns det någon Samsung galaxy surfplatta med usb-uttag?

Vet att alla/de flesta har en anslutningskabel för usb men det smidigaste är väl ett usb-uttag direkt men finns det någon sådan? Inte jätteviktigt egentligen Svårt att ta ställning till om jag behöver en med 3G också.... tror iof att jag bara kommer använda den hemma....

• Svar på tråden Finns det någon Samsung galaxy surfplatta med usb-uttag?
  • sportpappa

Vad för USB-uttag söker du efter? De flesta har micro A hona, men jag gissar att du söker efter standard A hona.
    Vad ska du använda det till? 

• Fia 28

Det finns ju såndär liten mellangrej som ändrar ett microusb till standardusb.

• SVejsan

Har du en någorlunda modern smartphone så kan du, ifall det är någon enstaka gång bara, dela ut din telefons 3G uppkoppling till plattan genom att tex göra en Wifi hotspot (eller via blåtand). Det drar en del batterier från telefonen att göra det men är en speciallösning om du inte vill kosta på plattan för mycket...

• Lillifee

Jag var ute efter ett vanligt usb-uttag. Vill föra över filmer fr datorn men det går iof nästan lika lätt via sladd.

• Lillifee

Jag var ute efter ett vanligt usb-uttag. Vill föra över filmer fr datorn men det går iof nästan lika lätt via sladd.

• Fia 28
    Lillifee skrev 2013-10-09 15:50:48 följande:
    Tror inte det finns plattor med usb uttag. Är inte usb-sladden också en "sladd", eller va har du fört över med för något?
  • sportpappa
    Om plattan har ett USB-uttag och använder en sladd med USB-kontakter för överföringen så för du ju över via sladd...jag förstår inte riktigt vad för sladd du annars använder.
  • sportpappa

Samsung har sin 30-pin connector till några plattor, men det är ändå via USB du gör överföringen. Det är ingen skillnad i hastighet.

• EnAnonumius
    Jag själv har en Samsyng Galaxy Tab2.

Den laddsladden som följer plattan med har i ENA ändan "standard" hane USB, och den andra ändan så har man den där 30pins kontakten.
    Koppla in "standard hanen" i USB porten på datorn så kan du skicka filer (bilder/musik/dokument/filmer/etc) mellan plattan och datorn.
    Jag gör det väldigt ofta på det sättet. Går på ett litet kick.

Surfplattan kommer att uppfattas som en vanlig USB-sticka i datorn efter att drivisarna är installerad.  

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Finns det någon Samsung galaxy surfplatta med usb-uttag?