• Gabi

konstiga ögonfransar

Hej
    Jag har långa ögonfransar och de blir ju jätte fina när man målar dem, eller nej de skulle bli det om de inte vore så konstiga! Jag har inte stött på någon som har sådana ögonfransar som mig. Alla andra har liksom ett och ett strå så när de målar dem blir de ju jätte fina, mina sitter liksom ihop? Jag vet inte hur jag ska förklara, när jag målar dem klumpar de bara ihop. Jag har försökt med massa olika mascara, tänker på att zick zacka när jag målar, stryker av lite mascara på ett papper innan jag målar, nu har jag insett att det är fransarna det är fel på, det går inte att måla dem så det blir snyggt...vet/förstår ni vad jag menar

• Svar på tråden konstiga ögonfransar
  • Gabi

Tydligen bara jag som har det här problemet som jag trott

• Duckan

Jag har korta och glesa fransar, klumpar ofta ihop sig och jag tar då en nål och separerar dem.

• Fia 28

Jag tror nog det mest beror på mascaran. Tycker att de gamla hederliga mascaraborstarna separerar bättre än de i gummi. Annars kan du ju separera dem med en franskam.

• Gabi
    Duckan skrev 2013-10-08 15:05:14 följande:
    Jag har korta och glesa fransar, klumpar ofta ihop sig och jag tar då en nål och separerar dem.
    Hej äntligen ett svar jaså du har också så, mina är långa och blir ju jätte fina om mn målar dem men hur snyggt är det när de sitter ihop och ligger över varandra!

Hittade faktiskt precis det här som förklarar mitt problem

beleza-blogg.se/
  • Fia 28
    Gabi skrev 2013-10-08 15:10:48 följande:
    Hej äntligen ett svar jaså du har också så, mina är långa och blir ju jätte fina om mn målar dem men hur snyggt är det när de sitter ihop och ligger över varandra!

Hittade faktiskt precis det här som förklarar mitt problem

beleza-blogg.se/#comment-36723
    De gånger jag får nån ögonfrans som spretar åt något helt annat håll så rycker jag kallt bort den. Det händer oftast om jag inte tvättat bort mascaran tillräckligt bra.
  • Gabi
    Fia 28 skrev 2013-10-08 15:09:36 följande:
    Jag tror nog det mest beror på mascaran. Tycker att de gamla hederliga mascaraborstarna separerar bättre än de i gummi. Annars kan du ju separera dem med en franskam.
    nej, nej det beror inte på mascaran, de är så innan med, sitter tätt och ihop!
  • Gabi
    Fia 28 skrev 2013-10-08 15:24:42 följande:
    De gånger jag får nån ögonfrans som spretar åt något helt annat håll så rycker jag kallt bort den. Det händer oftast om jag inte tvättat bort mascaran tillräckligt bra.
    Alltså mina sitter så tätt ihop och liksom över varandra och hej vilt så då skule jag få dra bort hur många som helst
  • Fia 28
    Gabi skrev 2013-10-08 15:30:47 följande:
    Alltså mina sitter så tätt ihop och liksom över varandra och hej vilt så då skule jag få dra bort hur många som helst
    Jo jag förstår, men mina växer ut rakt igen efter jag ryckt dem. Det är förståss inte så roligt om man inte har så många fransar att börja rycka..
  • Duckan

Japp, Belezas bild säger allt Dock skulle jag inte få för mig att rycka bort fransar. Det blir nog inga kvar då är jag rädd

• Duckan

Glömde tillägga att det är inte alltid som de går att rätta till. Speciellt på nedre fransraden är det hopplöst.

Svar på tråden konstiga ögonfransar