• Anonym (Alle)

Blotta själen och visa vem man är....

Hej,

Att blotta sin själ och visa sina känslor är det samma sak som att våga våga vara sig själv?

Ni som vågar detta hur är det finns det något att vinna eller förlora eller är det bättre och följa mainstream "spela smart" och bara hänga med.

Vad ger mest i livet?

Vad har ni för egna erfarenheter?

• Svar på tråden Blotta själen och visa vem man är....
  • Anonym (...)

Att vara sig själv är väl mer att man vågar skratta när man tycker något är roligt fast ingen annan skrattar. Eller fisa framför sin pojkvän. Att visa känslor bl a också.

Att blotta sin själ är väl något man gör för de man litar på. Du kan vara väldigt trasig inombords för att du växt upp med en förälder som slagit dig. Men bara för att du inte öppnat upp och berättar detta åt alla så behöver det ju inte betyda att du inte är dig själv.

Att vara sig själv är att våga gå mot strömmen om man har en annan åsikt t ex.

Att blotta sig själ åt fel människor kan ge en problem i framtiden. Att berätta känsliga saker som falska människor senare kan använda emot en är väl inget att rekommendera.

Jag blottar min själ åt människor jag vet att jag kan lita på. Det kan vara min arbetsgivare som varit i samma situation t ex. Att denne haft en far som varit alkoholist. Precis som jag. Men denne kanske inte är rätt person att berätta att jag har något annat problem t ex. Man blottar sin själ när det känns rätt. Man vet när det är rätt tillfälle. Men bara för att jag har hemligheter som inte alla vet betyder det inte att jag inte är mig själv. Jag skrattar ofta. Åt saker som andra rynkar näsan åt. Jag säger vad jag tycker och står för min åsikt osv.

Det som ger mest i livet är att ha en bra balans mellan de två sakerna. Öppna upp dig för människor du litar på men var alltid dig själv!

• Lindsey Egot the only one

Nackdelen med att blotta sin själ för andra är att de använder det emot en när de inte kan vinna. Då använder de det man blottat för dom. Då gäller det att hålla huvudet kallt och visa hur stor man är och hur liten de är som är så patetiskt rädda att de greppar efter varenda halmstrå för att förgöra. Oftas kommer dessa människor få äta upp det.

Så när man har lärt sig det blottar man inte något i sitt lic. för dessa blodsugarna.

• Anonym (vinna)

Jag har både vunnit och förlorat på att blott min själ.
    Jag gör bara det till människor jag känner att jag kan lita på. Tyvärr har jag dömt människor fel många gånger och blivit djupt sårad. Blir svårare och svårare för varje gång men vet att jag måste för att få nära vänner.  

Svar på tråden Blotta själen och visa vem man är....