Lchf- 5:2
Åhh, någon som vill ge mig tips och råd? Jag vill gå ner ca 12 kg i vikt. Jag började redan för 5 månader sen med att skriva in mig på gym, och skaffade även en pt. Jag får hjälp med kosten också av henne. Men nu är det så att hon talar bara för lchf. Jag körde superstrikt lchf och tränade 3-5 dagar i veckan på gymmet under dom första 2 månaderna, men då gick jag upp i vikt, logiskt eftersom att jag bygger muskler. Fine. Men hur i hela friden ska jag bli av med mina överskotts kilon? Jag kör lchf fortfarande, tycker att jag undviker allt som man inte ska äta, och ändå händer det ingenting med vikten. Läser väldigt mycket om 5:2 dieten just nu och undrar om man kan kombinera lchf med 5:2? Någon som har några tips? Jag tränar hårt när jag är på gymmet och har självklart kommit långt styrkemässigt, men jag känner att det hade varit så mycket enklare med en 12 kilo lättare kropp. Och jag står fast, kör en vecka i taget, gör små ändringar, ökar fettintaget mm... Men med vikten händer ingenting! Jag har även mätt mig, det har hänt lite men det är alldeles för lite tycker jag. Finn det någon bov som jag har missat? Skulle bli så glad och tacksam om nån kunde hjälpa mig med tips och råd! Min pt gör ett bra jobb. Men lchf kanske helt enkelt inte funkar för mig, vad kan jag då göra? :)