Är jag en tablettmissbrukare?
Min man menar att jag använder mig av alldeles för mkt medicin och tabletter. Och jag är medveten om att det är så. Själv går han hellre med huvudvärk en hel dag än tar en alvedon.
Jag vet ju att jag ätit väldigt mkt starka tabletter, både för mkt och för länge.Sen förra hösten har jag mått väldigt dåligt och läkarna sökte febrilt efter orsak. Bla annat feber, en väldig huvudvärk och en stor trötthet som varit förlamande. Har även haft stora ryggproblem till och från med bla diskbråck. Det har hittats fel på flera diskar (vanlig röntgen fast har velat ha magnetröntgen) och det är väl inte konstigt egentligen att jag haft väldigt ont. När det varit som värst har jag varken kunnat sitta, stå eller ligga mer än några minuter vilket gjort livet till ett helvete.
Har bla ätit ren morfin i tre veckor, alvedon flera månader dagligen innan jag fick Lyrica. Den medicinen åt jag under ett par månader men mådde inte bra av dem och slutade med dem efter lite svårigheter.
I över två månader har jag ätit bla Citodon då inget annat bet mot diskbråcket. Det blev för tre veckor sen så mkt bätte att jag kunde sluta med Citodonet och det kändes jättebra. Jag menar.. det känns inte alls bra att peta i sig massa gift.
Nu har jag istället fått en enorm värk i tänder och käkar. Var helt hundra på att jag hade hål i en tand. Gick till tandläkaren men där hittades absolut inget. Jag har försökt stå emot värktabletter men en natt blev det överjävligt och jag tog först två alvedon. Hjälpte verkligen ingenting så när morgonen kom tog jag återigen en Citodon.
Faan också :( kändes verkligen inte bra då jag försökt komma ifrån dem.
Bir så trött på min kropp som hela tiden krånglar. Vill bara må bra och inte stoppa i mig massa skit.
Jag har därefter vid två tillfällen tagit två Citodon när det varit som värst. Däremellan kämpar jag för att stå ut med värken. Då ska tilläggas att jag ändå har en hög smärttröskel:/
Till min man sa jag att jag bara tagit alvedon eftersom jag vet vad han anser.
Vad anser ni? Är jag en tablettmissbrukare