• lillhoa

jag kommer inte i mina byxor längre

och jag är bara i vecka 8... ska det va så??

Jag har fått gräva långt in i garderoben och hittat ett par stooooora byxor!
    Hur är det för er andra?
    När började ni använda mammabyxor?

• Svar på tråden jag kommer inte i mina byxor längre
  • Jessa med 3

I början kan tarmarna svälla en del och magen blir stor, men ofta går det ihop lite senare. OM det känns obekvämt tycker jag att du ska kika om du hittar bekvämare byxor på mamma-avdelningen; du kommer ju ändå att behöva göra det så småningom! Problemet är att hitta något som passar på en liten mage - fortfarande i v 22 tycker jag att jag drunknar i vissa mammakläder. Nu har maggen i och för sig börjat ta fart, så snart är det "problemet" ett minne blott...

• Despinetta

Jag kom på att jag hade provat ett par crèpe-byxor på Indiska innan jag blev gravid och dom var så stora i midjan trots att det fanns dragsko. Igår var jag och köpte ett par svarta och dom kommer jag att kunna använda ett bra tag framöver. Jättesköna och snygga! Finns i svart, grön och vit.

Kram, M också i vecka 8

• Party of five

H&M tycker jag åtminstone har haft (kanske de ännu har...?) mammabyxor med gummiband i midjan som går att spänna och knäppa tightare i midjan, så de går att använda tidigt i graviditeten. Jag köpte ett par sådana jeans tidigt (v9) i min andra graviditet, men de gick iof inte på mig i slutskedet, men då var problemet att de inte längre gick över höfterna... Jag gick upp så mycket.

• vårsol

Min mage svällde en del i början, tarmarna blir tydligen tjockare och jag fick en massa gaser dessutom. Men runt vecka 10 blev magen normal ett tag, fram till v13 ungefär då den blåste upp som en ballong över natten.

• babylover

jag väntar mitt tredje barn och magen kommer tidigare och tidigare. Denna gången hade jag växt ur en del av garderoben redan när jag testade +.

• Jenniefager

Har samma problem, men jag har köpt linnebyxor på JC som man tnyter i midjan. Men dom måste jag ha under magen..;)

• Fru Längtan

Jag inhandlade stretchjeans som jag kunde ha i början. Nu i vecka 24 kommer jag inte i storlek 42... jag som är en 34/36 från början... I vecka 8 fick jag sluta använda mina vanliga kläder för jag fick helt enkelt inte plats i dem.

• pssst

Jag började med mammabyxor redan i vecka 10, då kunde jag inte längre få på mig mina gamla utan att likna en uppstoppad korv.
    Nya BHar fich jag skaffa redan vecka 7 och nya tröjor i vecka 8, eftersom brösten växte och alla tröjorna blev som små toppar som man visar magen i.
    Ett tips, första tiden kan man använda en gummisnodd till byxan, annars om du är sykynnig så kan du klippa bort överdelen på midjan och sy fast ett tuformat ribbstoskat jersyetyg eller muddväv. Då kan du växa i den utan att det kostar en förmögrnhet att inhandla en helt ny garderob.

• Feline

Jag tror säkert det är helt normalt :) Är ju själv i v9... och har inte kunnat använda varken jeans eller andra långbyxor på länge. Går omkring i shorts eller kjol, eftersom de är lättare att placera så de inte sitter åt omkring magen.

I helgen var jag faktiskt och tittade på mammabyxor... men det kändes så främmande så jag köpte inga... heh... Dessutom tyckte jag alla jag hittade satt så konstigt - tajt över låren och tjafs som om jag var tillbaka på 70-talet *suckar*

Feline, v9

• elinina

jag kommer heller inte i mina vanliga kläder. jag lever i mina basketshorts, mysbyxor å landstingskläder (jobbar på sjukan) kul kul...
    min mage har å svällt upp pga tarmarna å så... ser ut som en bebismage faktiskt!!

• emmzan

Hej hopp!!

Hittade ett par superbra byxor på HM´s ungdomsavdelning...DIVIDED eller vad den heter.
    Iallafall var det ett par svarta/vita kritstrecksrandiga byxor med dragsko i midjan och här i Sundsvall är det just nu halva rea-priset på just dom byxorna så 74,50 betalade jag. SUPERBRA!!

• Tinander

Hej!
    Jag fick börja använda mamma byxor (som min mamma sydde till mig) i vecka 7.
    Det är 10 cm mellan knapp och knapphål sist jag kollade (för 2 veckor sedan).

• lillhoa

TACK Alla!!

Jag ska iväg och köpa ett par nya byxor att växa i idag!!!

Svar på tråden jag kommer inte i mina byxor längre