• Anonym (Hjälp!)

Har så svår candida, orkar inte mer :( Hur blir jag av med den?

Gick till naturläkare efter att ha mått superdåligt i två år och inte fått någon hjälp inom vanliga sjukvården. Fick genom salivprov veta att jag har candida i kroppen.

Har varit så deprimerad med självmordstankar och ångest utan att förstå varför (har inget att må dåligt över i livet), har testat antideppressiva men inget har hjälpt. Har varit muskelsvag, mycket migrän, problem med blodsockret, illamående, gaser, diarre, mycket torr i underlivet, svår viktnedgång, listan kan göras lång. 

Har gått på näringsprogram i över en månad nu för att höja mitt immunförsvar och rensa ut toxiner (kvicksilver) (som kan vara en orsak till min candida), men jag mår fortf skit, känns som att svampen bara blir större o större. Tål inte jäst, socker, det enda jag kan äta är typ grönsaker och kött.

Fick igår genom ett urinprov hos sjukvården också bekräftat att jag hade candida, nu vill de att jag ska prova diflucan. Men är så rädd att må skit, den medicinen verkar ha mycket biverkningar. 

Någon som haft svamp och blivit av med det?? För detta känns bara så hopplöst, mår verkligen skit och vet inte hur länge jag orkar till.          

• Svar på tråden Har så svår candida, orkar inte mer :( Hur blir jag av med den?
  • Anonym (Molkosan!)

Köp på hälsokosten och drick. Funkar både utvärtes och som dryck. Finns inget effektivare..

• Anonym (Hjälp!)
    Anonym (Molkosan!) skrev 2013-10-07 17:25:54 följande:
    Köp på hälsokosten och drick. Funkar både utvärtes och som dryck. Finns inget effektivare..

Tack! ska verkligen kolla upp det! Jag har ju svår candida invärtes vilket påverkar mig enormt både psykiskt och fysiskt.
  • cheese
    Anonym (Molkosan!) skrev 2013-10-07 17:25:54 följande:
    köpa vad för något ?
  • Anonym (Hjälp!)
    cheese skrev 2013-10-07 17:33:22 följande:
    köpa vad för något ?

Jag antar att hon menade Molkosan? Eller?
  • cheese
    Anonym (Hjälp!) skrev 2013-10-07 18:19:56 följande:

Jag antar att hon menade Molkosan? Eller?
    ah :) missade det. Tackar.
  • Tow2Mater

Ar du hyfsad på engelska, finns det ett bra forum med mycket info:
    www.thecandidadiet.com/forum/

I tillägg till Diflukan, om du inte redan gjort det, prova de naturliga svampdodare som finns; t ex oreganoolja, kokosnotsolja (ej raffinerad), etc, det finns ett flertal olika. SF722 är en olja som anses hjälpa. Notera att grapekärneextrakt tillsammans med p-piller inte är bra. Gor din egen reseacrh och bedomning.
    Aven Kefir, grekisk youghurt, brysselkal, etc.

I tillägg till svampdodande extrakt ska man hålla diet utan socker, jäst och kolhydrater, vilka annars bara ger näring åt svampen, och bygga upp den goda bakteriefloran med probiotics.

Vid svår candida kan tarmen behova läkas så den inte "läcker", ett extrakt vart att undersoka for detta är L-glutamin.

• Anonym (oil pulling)

Jag har läst att "oil pulling" kan hjälpa, det är nåt ayurvediskt... googla och läs, prova. Det verkar lite flummigt men kan vara värt ett försök.

• cheese

Verkar som dom har bytt recept på Molkosan och den har blivit sämre. Står så på många recensioner på nätet i alla fall. Att dom gjort den svagare.

• Anonym (Hjälp!)
    Tow2Mater skrev 2013-10-07 18:30:28 följande:
    Ar du hyfsad på engelska, finns det ett bra forum med mycket info:
    www.thecandidadiet.com/forum/

I tillägg till Diflukan, om du inte redan gjort det, prova de naturliga svampdodare som finns; t ex oreganoolja, kokosnotsolja (ej raffinerad), etc, det finns ett flertal olika. SF722 är en olja som anses hjälpa. Notera att grapekärneextrakt tillsammans med p-piller inte är bra. Gor din egen reseacrh och bedomning.
    Aven Kefir, grekisk youghurt, brysselkal, etc.

I tillägg till svampdodande extrakt ska man hålla diet utan socker, jäst och kolhydrater, vilka annars bara ger näring åt svampen, och bygga upp den goda bakteriefloran med probiotics.

Vid svår candida kan tarmen behova läkas så den inte "läcker", ett extrakt vart att undersoka for detta är L-glutamin.

Jag äter Glutamin för magen just nu, vet ej hur lång tid det tar innan det är läkt, har ätit en månad. Jag har testat att äta rå vitlök och då fick jag en riktig jobbig reaktion, sen blev det lite bättre. Vitlök ska ju döda candida.
Svar på tråden Har så svår candida, orkar inte mer :( Hur blir jag av med den?