Har så svår candida, orkar inte mer :( Hur blir jag av med den?
Gick till naturläkare efter att ha mått superdåligt i två år och inte fått någon hjälp inom vanliga sjukvården. Fick genom salivprov veta att jag har candida i kroppen.
Har varit så deprimerad med självmordstankar och ångest utan att förstå varför (har inget att må dåligt över i livet), har testat antideppressiva men inget har hjälpt. Har varit muskelsvag, mycket migrän, problem med blodsockret, illamående, gaser, diarre, mycket torr i underlivet, svår viktnedgång, listan kan göras lång.
Har gått på näringsprogram i över en månad nu för att höja mitt immunförsvar och rensa ut toxiner (kvicksilver) (som kan vara en orsak till min candida), men jag mår fortf skit, känns som att svampen bara blir större o större. Tål inte jäst, socker, det enda jag kan äta är typ grönsaker och kött.
Fick igår genom ett urinprov hos sjukvården också bekräftat att jag hade candida, nu vill de att jag ska prova diflucan. Men är så rädd att må skit, den medicinen verkar ha mycket biverkningar.
Någon som haft svamp och blivit av med det?? För detta känns bara så hopplöst, mår verkligen skit och vet inte hur länge jag orkar till.