• Moln02

    Kanin beter sig konstigt, snälla hjälp!

    Min hona har alltid varit en aning avvaktande, men aldrig sur eller så.

    Nu gör hon utfall med klorna i högsta hugg och knorrande ljud när man öppnar burdörren.  Hon tycker inte om att man rör henne, och när  jag går ut med henne i sele, sitter hon bara helt stilla, hon brukar springa runt i vanliga fall, men nu sitter hon bara och trycker.
    Samma sak i buren, hon skuttar inte runt, utan sitter och "ruvar" och glor lite misstänksamt , och blir ilsken när man försöker klappa henne.
    Hon dricker också stora mängder vatten.
    Är hon deprimerad? Sjuk?  

    Hon äter och kissar och bajsar ordentligt, men hon är tung och slö.
     

  • Svar på tråden Kanin beter sig konstigt, snälla hjälp!
  • Moln02
    sötare skrev 2013-10-07 17:42:48 följande:
    hon kan ju ha ont någonstans så kontakta vet tycker jag 
    Tack för svar!
    Ja, det är det jag är rädd för, att hon har ont.  Jag ringer en veterinär i morgon.  
  • Moln02

    Har pratat med veterinären, och de tyckte det verkade som att hon är dräktig.
    Men hennes mage är inte tjockare direkt, man känner spenarna när man håller henne, det gjorde man inte innan, men det känns verkligen inte som att hon har ungar i magen... 

  • sötare
    Moln02 skrev 2013-10-07 20:02:46 följande:
    Har pratat med veterinären, och de tyckte det verkade som att hon är dräktig.
    Men hennes mage är inte tjockare direkt, man känner spenarna när man håller henne, det gjorde man inte innan, men det känns verkligen inte som att hon har ungar i magen... 
    men har du haft de tillsamman med en hane då?  Kan ju vara så att den är brunstig alt skendräktig
  • Fanny b

    Om hon är brunstig/skendräktig kan du testa att kastrera henne. För det kan göra att hon slutar bete sig på detta sätt.

Svar på tråden Kanin beter sig konstigt, snälla hjälp!