• Lillebrorsfaster

    Insemination Stockholm

    Någon som har en positiv erfarenhet av någon specifik privatklinik i Stockholms trakten vid utförande av makeinsemination?

    Undrar även om detta är något man kan få till via landstinget, eller måste man bekosta det själv?

    Tack! 

  • Svar på tråden Insemination Stockholm
  • Mc angel

    Jag går på sophiahemmet... Där trivs jag bra... Vi bekostar det själva men eftersom jag har både frikort på mediciner och läkarbesök så har vi hittills inte "betalat" nått själva...
    Tror man kan få det från landstinget om man uppfyller vissa krav...

    Vi har barn sedan innan därför tror jag inte vi skulle få det betalt...

  • Mc angel

    Eftersom sophiahemmet samarbetar med frikort å sånt så behöver du ju inte betala så mycket där... Runt 2500kr kan jag tippa totalt...

  • Lillebrorsfaster

    Ser att jag har varit inne på deras hemsida tidigare. Men hittar inga prisuppgifter som du anger. Konstigt, de marknadsför överhuvudtaget inte insemination, bara ivf...men ni har betalat 2500/försök. Så då är det väl det som gäller när man kontaktar dem antar jag, återigen - tack!

  • Mc angel

    Nja d e ca pris... Man kommer ju upp i frikort riktigt fort å det e ju det priset man betalar då tror d är 1300kr för läkarbesök å 1200kr ca för mediciner innan man får frikort... Annars blir d ju betydligt dyrare... Bara mitt puregon å Ovitrelle kostar 2000kr utan frikortet...

    Jag har Claes gorttlieb å han rekommenderar jag varmt... *ler*

  • Mc angel

    Hehe d enda jag reagerade på var att kronprinsessans vän heter gottlieb i efternamn... Funtat på om dom kan va släkt... Hehe...

    Vad bra att du har frikort!... Kontakta dom vettja dom e trevliga å Cilla är en underbar sköterska...
    Akta dig för å komma för sent bara för d e dom hårda på... Iaf vissa av dom... Fick vänta 30 min för dom tog in en annan bara för att jag var 3 min sen.... Haha

  • Lillebrorsfaster

    Haha, det kanske är därför jag känner igen namnet ;)

    Har kontaktat dem, fick svar direkt, och kommer få en bokad tid i dec. Fick tyvärr ett missfall för snart två veckor sen, och behöver vänta och återhämta mig lite. Men sen kör vi!

    Tack för tipsen!

  • Mc angel

    Åh beklagar... Vet hur jobbigt det är... Vi fick missfall bara ett par veckor innan vi skulle ha åkt till USA i juni och tittat på bebisen på UL där... Jätte jobbigt var d... Vi var så inställda å hade precis berättat den glada nyheten för precis allt å alla...

    Hoppas d går bra för dig nu! Vi kanske ses på kliniken... *ler*

  • Cathy

    Jag kan mycket varmt rekommendera Centrum för Andrologi och Urologi på Akademikliniken för insemination. Professionella, flexibla och prisvärda (särskilt jämfört med Sophiahemmet). De har mycket kunskap om fertilitet! Och man kan göra insemination även på helgen (viktigt med rätt timing)! Här mer info: www.fertilitetplus.se/

Svar på tråden Insemination Stockholm