• Jamku

Diskborstar blir platta

Visst är det för att de inte får användas till det som är hett?

• Svar på tråden Diskborstar blir platta
  • mammamebarn

???

Köper inte 2 för 15 kr diskborstar, de blir platta med en gång...

Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • Hallonröd

Kan du bara göra konstiga trådar som ingen fattar....?! Vad är meningen med det egentligen?

• cheese

Dålig kvalité och sen att du använder dom på saker som är varmt fortfarande.

• Crea Diem

Köp en diskborste på granngården som är vit med blå borst. Det står alfa laval på den. kostar 79 kr. Den håller, jag har haft min i tre år nu!

• Jamku

Här tror jag man får 3 för en tia ibland och är väl bara plast som inte tål värme och mindre begåvade inte fattat än.

Vi köpte en dyr på Eroski i Fuengirola för drygt 4 Euro, enda dom hade, med stålborste inbyggd, så vi får se hur den håller.
    Jag har en dyr Smart med Tagel så mjukt så den används till glasögon.

• Jamku
    Hallonröd skrev 2013-10-07 21:04:31 följande:
    Kan du bara göra konstiga trådar som ingen fattar....?! Vad är meningen med det egentligen?
    Hur känns det när andra förstår :(

Bara att hoppa och läsa senare.
  • mammamebarn
    Crea Diem skrev 2013-10-07 22:12:53 följande:
    Köp en diskborste på granngården som är vit med blå borst. Det står alfa laval på den. kostar 79 kr. Den håller, jag har haft min i tre år nu!

Hade min i nästan 5 år, sen köptes ny "bara för att"...
    Kör dem i diskmaskinen så är de som nya. 
    Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • Dixie
    Hallonröd skrev 2013-10-07 21:04:31 följande:

Håller med!
  • Jamku

Som ni ser fattar en del och man kan inte alltid behaga alla om allt :)

• Dixie
    Jamku skrev 2013-10-12 00:29:25 följande:
    Som ni ser fattar en del och man kan inte alltid behaga alla om allt :)

Evighetsmaskinen som fått nytt liv?! Evighetsmaskinen är nu avregistrerar och denna TS är lika osammanhängande och ologisk........
  • Jamku
    Dixie skrev 2013-10-12 19:47:05 följande:

Evighetsmaskinen som fått nytt liv?! Evighetsmaskinen är nu avregistrerar och denna TS är lika osammanhängande och ologisk........
    Som du ser förstår andra och man kan inte alltid skriva så alla förstår, det är mkt på nätet som jag får hoppa över själv, om det är en tröst.

Om ingen förstår då graderar jag ner.

Har du förstått nu ? :)
  • Demmpa
    Crea Diem skrev 2013-10-07 22:12:53 följande:

Kan bara hålla med att det är den bästa diskborsten.

Ett fel som många gör är att dom trycker borstarna hårt mot underlaget, det är inte strånas sidor som ska jobba utan det är strånas toppar som ska göra jobbet.

Det finns dom som kan göra slut på en AlfaLaval-borste på några månader.
  • Jamku

Tål någon att diska heta pannor?

• Demmpa
    Jamku skrev 2013-10-17 17:30:59 följande:

Tål någon att diska heta pannor?

Vi diskar ofta ur våra gjutjärnspannor när dom är precis nyanväda, vi har Granngårdens diskborste.
Svar på tråden Diskborstar blir platta