Springmask!!!
Ja, nu har det hänt även mig... Jag har fått springmask! 
Har känt ett tag att det kliat, men aldrig reflekterat över just mask faktiskt.
Men i fredags fick jag mask på handen när jag tvättade mig i duschen. Jag ville dö!!!
Hur som helst, inhandlade Vanquin (fredags) till mig och resten av familjen (dem har inga symptom men vi alla tog medicin ändå)
Det började kännas bättre för mig i lördags, märkte skillnad redan på kvällen. Det kliade inte lika mkt. Söndag kände jag i princip ingenting alls.
Men idag måndag , såg jag levande mask i avföringen, samma nu ikväll. Vanquinet hjälpte inte?
Inte heller har någon i familjen fått röd avföring som man skulle få?
Ringde vårdecentralen idag och fick utskrivet Vermox som jag tagit tidigare under kvällen .
Känner att det börjar klia lite nu ikväll igen. 
fattar ingenting, hjälpte bara vanquinet 1-2 dagar?
Ni som testat Vermox, hur upplever ni skillnaden på dem två?
Kan man kombinera båda medicinerna, eller ska jag bara hålla mig till vermoxen nu?
Bör resten av familjen också ta det även fast dem inte har symptomen än?
och ni andra som lider av detta helvete, hur mkt sanerar ni?
Jag tvättar allas sängkläder, dammsuger golv och lister, moppar, dammsuger soffan, våtdammar och "spritar" typ överallt, tvättar händerna till en förbannelse, byter allas duschhandukar, torkar oss bara med papper när vi tvättat händerna.. allt detta vaaaarje dag!
Föresten så har vi inhandlar en luftrenare i helgen, inte just av denna anledningen, men även i hopp om att den kanske hjälper till med att suga upp flygande dammpartiklar osv, tror ni det kan hjälpa lite grann, även om det såklart inte ersätter städningen?
Läser så mkt om folk som aldrig blir kvitt det, livrädd för det. Aldrig känt mig så äcklig!
Tips välkomnas mer än gärna! :)