Hallonkärring skrev 2013-10-08 06:40:50 följande:
Är i V38 men hänger på tråden iaf. Om detta är okej?
Har nog inte tröttnat så på att vara gravid, det enda jag tröttnat på är att jag inte alls sover bra på nätterna! Jag har bokstavligt talat fått sova max 3 timmar varje natt i 2 veckor nu :( Även om jag förstår att det är något som man får stå ut med när barnet har kommit, så trodde jag aldrig att jag skulle få sova såhär lite innan bebisen har kommit ut.
Att vara orolig är helt normalt enligt min BM iaf. Jag går också nästan varje dag och oroar mig att vattnet ska gå, då jag bor 4 mil från närmsta sjukhus!! Man kanske kan tycka att 4 mil inte är så långt, men just för mig är det SUPER långt och tänk om vattnet skulle gå, då måste jag åka dessa 50 minuter med bil in till stan.. OM jag ens har någon som kör mig!!! Annars får man väl glatt invänta ambulans och dom är inte direkt snabba här där jag bor. Tankarna far och flyger kring detta varje dag.....
Sen är jag också jätte nervös inför förlossningen! Har bara fått höra mardröms scenarios av alla möjliga, men försöker intala mig själv att detta kommer gå jätte bra. (Även om det är svårt)
Försök att tänka positivt istället, eller gör något som gör att du kommer bort kring dessa tankar med att vara nervös eller rädd.
t.ex jag ÄLSKAR att renovera och vara kreativ, sy, måla, baka jag gör detta VARJE dag! Är det inte att renovera så syr jag eller bakar jag, även om min sambo blir lite tjock om magen pga alla bakverk så förstår han att detta är ett sätt för mig att tänka på annat.
Kanske inte världens lättaste för alla att bryta kedjan men helt klart värt ett försök att verkligen ägna tid åt sig själv dom sista veckorna.
Och med tanke på att du är i vecka 39 så är det över för dig snart. Snart kommer du omfamnas med MASSA kärlek och massa annat mys och skoj.
Tack för ditt inlägg:)
Jag sover oxå skit dåligt:( undra vf man inte kan sova? Kissar du ofta?
Jag borde skriva upp hur mkt jag kissar :(
Har inte din sambo bil då så ni åker den när de sätter igång.
Vi har ca 45min till uppsala sjukhus så det är tufft sen har jag en tonåring hemma som ska till barnvakt oxå innan
Vart bor ni?:)
Låter roligt med bakningen :)
Din sambo är väl glad iaf :) hihi
Jag gillar o baka oxå men har inte så mkt kraft :(
Bara man slipper gå över tiden de blir jobbigt.
Vet ni vad ni väntar för liten? :)
Kram