• humlan­84
    Äldre 8 Oct 09:43
    5832 visningar
    24 svar
    24
    5832

    BF April 2014 och bor i Haninge?!

    Jag BF 21/4 2014 med första barnet! Hjärta Så spännande och lite overkligt fortfarande. Berättat för nära vänner men planerar att släppa bomben för mina föräldrar under veckan. Blir deras första barnbarn. Lite nervös över det, trots att jag vet att dom kommer bli världens lyckligaste. 
    Har inte så många i min närhet som har barn och undrar därför om det finns nån mer i Haninge området som är i samma situation som mig Glad 

  • Svar på tråden BF April 2014 och bor i Haninge?!
  • Äldre 11 Oct 12:58
    #1

    är inte heeelt i samma sits..

    men jag bor i Jordbro, inte så långt bort
    och är gravid med nr 2 (makens o mitt första gemensamma)
    känner knappt någon här då jag är hitflyttad från andra sidan stan
    nyligen fyllt 30
    bf 5 april 2014 

  • humlan­84
    Äldre 12 Oct 09:47
    #2

    Åh va kul! Nej inte så långt ifrån varandra! Hur har din grav. Varit så här långt? Jag har mått väldigt bra "peppar peppar" ????

  • Äldre 12 Oct 18:55
    #3

    jag har mått sååååå illa.. i stort sett från dag 1. mådde bättre under en vecka för några  veckor sen. men sen blev det värre igen och nu är jag sjukskriven med medicin mot illamåendet.
    meeen, förutom det mår jag bra :D
    skönt att du mår bra :D 

  • humlan­84
    Äldre 13 Oct 19:10
    #4

    Jaha stackare!!! Min kompis som är i månad sju har också mått sjukt illa! Hur funkar det med medicinen då?

  • Äldre 17 Oct 12:24
    #5

    medicinen funkar ganska bra... eller ja, den funkar.. men så fort jag "slarvar" o råkar ta den lite för sent så hinner illamåendet ikapp... + att jag ibland mår lite illa, men kan då bara tänka mig hur illa jag skulle må om jag inte tog medicinen..
    ska tillbaka till läkaren idag, hoppas på att få fortsatt sjukskrivning + förnya receptet på medicinen. vi får se hur det går med sjukskrivningen...
    har du berättat för dina föräldrar ännu? 

  • humlan­84
    Äldre 18 Oct 08:11
    #6

    Okej, hur gick det hos läkaren igår då? Ja vi berättade för mina föräldrar i måndags och dom blev super glada, speciellt mamma som tjatat om barnbarn länge. Berättade för min brorsa igår och han blev också väldigt glad och det kändes verkligen super kul då vi inte har så jätte bra kontakt. Vad jobbar du med annars?

  • Äldre 6 Nov 10:35
    #7

    oj, nu skäms jag... har inte varit inne på ett tag, så har helt missat att svara på det här... Sorry

    jodå, gick bra hos läkaren, blev fortsatt sjukskriven o är det nu till o med den 17e nov

    vad härligt att ni har börjat berätta för nära o kära o positiva reaktioner är ju alltid kul :D

    hur går det för dig då med allt?
    vi ska på ultraljud nu på fredag *längtar* 

  • humlan­84
    Äldre 9 Nov 11:39
    #8

    Hur känns det med illamåendet nu då?

    Vi mår bara bra, längtar till UL 26/11 Skrattande 

    Ni va på UL igår, mysigt! Vet ni om det blir flicka eller pojke?
    Har ni berättat för släkt o familj?
    Vilken v. är du i nu? typ 20? Har du fått mage än? Har typ ingen mage men börjar
    väl synas lite.

    Jag har dock börjat få ont i ryggen ordentligt om jag under natten vänder mig från sida till rygg Rynkar på näsan 
    Så idag är en sån dag med massa värk tyvärr och så ska man bort på tjejmiddag ikväll men men
    det får väl gå.
    Händer nåt kul i helgen? 

  • Äldre 16 Nov 23:26
    #9

    åh vad spännande!!
    Jag bor i nynäshamn (tåget 30min från handen)
    går dock hos barnmorskorna i Handen :)

    är beräknad till slutet av april, men har första UL den 6 Dec.
    är nu i vecka 17 (16+3) men med enorm mage redan :)

    Någon som vill ses på en fika i handen centrum och prata om graviditeterna?  PMa då :)

    Kram från Ems 

  • humlan­84
    Äldre 18 Nov 10:00
    #10

    Hej Ems!

    Va kul! 
    Besöker Nynäs ibland för att ta Gotlandsbåten till svärföräldrarna.

    Magen börjar synas mer och mer på mig :) 
    Jag längtar så tills UL 26/11 även fast vi inte vill veta vad det blir :)

    Hur är barnmorskorna i Handen?
    Jag går på mamma mia på söder.
    Vill ni veta vad det blir?

    Är det första barnet eller har du barn sen tidigare?

    Vore super kul och träffas o fika och prata graviditeterna :)

    Kram Lena

Svar på tråden BF April 2014 och bor i Haninge?!