• Äldre 8 Oct 11:46
    4971 visningar
    11 svar
    11
    4971

    Väntar barn i årsskiftet dec/jan 2014 i Stockholm

    Hej alla fina mammor!

    Jag och min sambo ska få vårt andra barn den 1 januari är det sagt, men har en känsla av att det kanske kommer lite tidigare då min dotter som föddes i maj 2012 kom 3 veckor tidigare.

    Jag ses gärna på vinterpromenader eller fika framöver då våra små har kommit. Vi bor just nu i vasastan.

    Jag hoppas på många roliga diskussioner samt möten, så hör av er! :)
     
  • Svar på tråden Väntar barn i årsskiftet dec/jan 2014 i Stockholm
  • Äldre 8 Oct 15:22
    #1

    halloooj

    jag heter jelena är 26, väntar mitt första barn i mitten på december men jag tror nog fan att han komme rpå självaste julaften :)

    jag bor ute vid råcksta och tycker att det vore roligt o ha nån o gå promenader med o prata massa barnsaker med efter som jag är den första i min vänskapskrets som har/ska ha barn!
    kan tänka mig att alla är trötta på bebissnacket! :)     

  • Äldre 9 Oct 08:14
    #2

    Hej Jelena,

    Vad spännande med hans nedkomst. Har en känsla av att min lilla kan komma där omkring också :)
    Vilken vecka är du i nu?

     

  • Äldre 9 Oct 10:20
    #3

    gick precis in i v 31.. så bara ynka 9 kvar nu!! eftersom det är min första så känns allt så nytt o spännande samtidigt läskigt!!
     :)

  • Äldre 9 Oct 10:28
    #4
    jelena87 skrev 2013-10-09 10:20:03 följande:
    gick precis in i v 31.. så bara ynka 9 kvar nu!! eftersom det är min första så känns allt så nytt o spännande samtidigt läskigt!!
     :)
    Vad härligt! men räkna med att du tyvärr kan gå över någon vecka oxå första gången ;)

    Men du mår bra annars? Förstår att allt känns spännande har ni tänkt på något namn?
  • Äldre 10 Oct 08:59
    #5

    jo det är just därför jag tror att han kommer på julafton, vore väl typiskt :)

    annars mår jag oförskämt bra! det är väl tröttheten som visar sig mer och mer!  börjar redan längta tills jag går på föräldraledigheten nån vecka innan bf!

    själv då? vet ni vad ni får eller ska det bli en surprise?
    namn, suuuupersvårt jag gillar, william, arvid, sixten albert, medans min kille snöat in sig på Liam.. haha så det är ett lite dö-läge där hemma med namn diskussionen :)

  • Äldre 10 Oct 09:24
    #6
    jelena87 skrev 2013-10-10 08:59:25 följande:
    jo det är just därför jag tror att han kommer på julafton, vore väl typiskt :)

    annars mår jag oförskämt bra! det är väl tröttheten som visar sig mer och mer!  börjar redan längta tills jag går på föräldraledigheten nån vecka innan bf!

    själv då? vet ni vad ni får eller ska det bli en surprise?
    namn, suuuupersvårt jag gillar, william, arvid, sixten albert, medans min kille snöat in sig på Liam.. haha så det är ett lite dö-läge där hemma med namn diskussionen :)
    Hahaha tänker lite själv att min oxå säkert kommer på julafton bara för att ;).

    Skönt att du mår bra iaf.
    Jorå jag mår rätt okej faktiskt om man jämför med min förra graviditet.  Är mest tung i magen just nu och i kroppen och trött och mår lite illa igen. Sover rätt dåligt oxå tyvärr :/.

    Vi får en liten tjej till. Men namn är så svårt finns så många fina. man måste nästan få se barnet först och känna in. 
  • Äldre 10 Oct 13:45
    #7

    ja men precis!

    sover dåligt och e bara trött hela tiden!

    vad mysigt, jag har alltid velat ha en tjej... men nu får ja en pojke och de blir mysigt det med! det viktigaste är ju att han/hon är frisk så ordnar sig det andra!
    tycker pojknamn är sjukt  mycket svårare att komma på än tjejnamn!  men som du säger, man vill ju nästan få se o känna in lilla bebisen , innan man ger den ett namn!     

  • Äldre 11 Oct 09:16
    #8
    jelena87 skrev 2013-10-10 13:45:46 följande:
    ja men precis!

    sover dåligt och e bara trött hela tiden!

    vad mysigt, jag har alltid velat ha en tjej... men nu får ja en pojke och de blir mysigt det med! det viktigaste är ju att han/hon är frisk så ordnar sig det andra!
    tycker pojknamn är sjukt  mycket svårare att komma på än tjejnamn!  men som du säger, man vill ju nästan få se o känna in lilla bebisen , innan man ger den ett namn!     
    Absolut det viktigaste är att de är friska resten ordnar ju sig :)
    Vad händer i helgen? 
  • Äldre 11 Oct 11:55
    #9

    i helgen åker jag till England. ska hälsa på min lilla familj som jag va Au-pair för ! ska blir superskoj o träffa mina småtjejer igen :)

    så ska väl bara vara där och komemr tillbaka på måndag igen, en lite weekend !

    själv då? :)

  • Äldre 14 Oct 13:15
    #10

    Har du haft det trevligt i england? Var i england var det?

     

  • Äldre 16 Oct 13:24
    #11

    japp! nu är jag tillbaka!

    det va super trevligt och mysigt... mina tjejer vart såååååå glada att jag kom! dom visste inte om att jag skulle komma så det vart en chock på morgonen när jag kom ner :) hihhi

    så vi har hängt heeela helgen tillsammans :)

    dom bor i cambridge utanför london! suuupertrevlig stad , men vädret kunde ju ha varit bättre, blåste storm och regnade jättemycket! men men, finns fördelar med allt! vi kunde sitta framför brasan och titta på filmer o såå!

    hur var din helg? gjort nåt roligt?!

                

Svar på tråden Väntar barn i årsskiftet dec/jan 2014 i Stockholm