• Lazzy

Sagan om isfolket

Hej

Jag är en sådan person som slukar böcker och tänkte nu ge mig på Margit Sandemos serie på 47 böcker (i hopp om att inte få slut på böcker att läsa innan årets slut)

Vad tycker ni om serien, tala gärna om vad ni tycker om hennes andra serier om ni har läst dem med =)

// Linda

• Svar på tråden Sagan om isfolket
  • Fjällan

Dom första 30 böckerna va riktigt spännande och bra, sen gick de utför.
    Har bara läst sagan om isfolket så kan inte uttala mig om hennes andra böcker.

• tilj75

Jag sträckläste den i tonåren. Önskar jag hade tid att läsa den igen.

• LadyTeague

Jag gillar serien och har faktiskt läst den flera gånger. Helt otroligt att kunna göra en serie på 47 böcker spännande, det händer något i varje bok.

Min mamma, mormor och syster gillar också serien.

Jag har inte läst något annat med Margit Sandemo, men skulle vilja. De jag känner som läst de andra serierna säger att de är i samma stil (vissa hänger ju ihop lite) och att de är nästan lika bra som sagan om isfolket.

Att dölja ett fel med en lögn är att ersätta en fläck med ett hål
  • Lazzy

Hmm bra respons här så det blir nog till att beställa hem den första boken i alla fall, har en vän som säger att den liknar Jean M Auels "grottbjörnens folk" serie stämmer det? Hennes serie tyckte jag var asbra så vore ett plus om det är lite lika =)

• holocaust

ååååh jag älskar den serien! Eller ja... slutar alltid att läsa när min favoritkaraktär dör...

• LadyTeague
    Lazzygirl skrev 2013-10-08 14:03:46 följande:
    Hmm bra respons här så det blir nog till att beställa hem den första boken i alla fall, har en vän som säger att den liknar Jean M Auels "grottbjörnens folk" serie stämmer det? Hennes serie tyckte jag var asbra så vore ett plus om det är lite lika =)
    Så lika tycker jag nog inte att de är, men jag tycker om båda serierna, och det gör även flera av de jag känner som gillar isfolket. 
    Att dölja ett fel med en lögn är att ersätta en fläck med ett hål
  • Coccolina

Jag läste Sagan om Isfolket, Häxmästaren, Ljusetsrike och hennes fristående böcker när jag var yngre... ÄLSKADE DEM!!

De är kanske inte höjden av litterär konst men trevlig underhållning Skulle gärna läsa om alla igen men har tyvärr inte alla i Sagan om Isfolket och bland de fristående... och de är inte det lättaste att få tag på dem... Eller ja VAR inte det lättaste när jag gav upp... nu finns de ju att beställa på nätet så lär väl ta tag i det någon gång  

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Lazzy
    Coccolina skrev 2013-10-08 14:14:23 följande:
    Jag läste Sagan om Isfolket, Häxmästaren, Ljusetsrike och hennes fristående böcker när jag var yngre... ÄLSKADE DEM!!

De är kanske inte höjden av litterär konst men trevlig underhållning Skulle gärna läsa om alla igen men har tyvärr inte alla i Sagan om Isfolket och bland de fristående... och de är inte det lättaste att få tag på dem... Eller ja VAR inte det lättaste när jag gav upp... nu finns de ju att beställa på nätet så lär väl ta tag i det någon gång  
    De finns på adlibris för typ 40 kr styck =)
Svar på tråden Sagan om isfolket