• Jagärjagduärdu

Okej, tjejer (och killar?) hjälp mig!

Tänk dig en kille som har noll koll på vad som är romantiskt överhuvudtaget men att han är villig att lära sig och att han gärna vill se romantiska filmer för att se vad tjejer gillar.

Vilken film skulle ni rekommendera?
    Vilken är den mest romantiska filmen?
    Vilken film speglar den romantik som du själv skulle vilja uppleva? 

Och nu menar jag riktig, inte överdriven, romantik! Sånt som går att genomföra IRL!  

• Svar på tråden Okej, tjejer (och killar?) hjälp mig!
  • Sarah3

Ps i love you är den absolut mest romantiska filmen jag vet. Men kanske lite svårt att göra irl ifall han inte är döende. :)

• Aniiee

Vad som helst med Hugh Grant.
    Vilken romkom som helst med Tom Hanks.
    Vilken Romcom som helst med Julia Roberts. 

Överkurs: Ai yori aoshi, Amagami SS

Överkurs ^4: Junjo Romantica, Ai no Kusabi, Fuyu no semi, Aoi Hana 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Flisan79

Dagboken

Lite svårt. De mest romantiska filmerna tycker jag mer visar kemin och passionen mellan två människor. Inte något specifikt de gör.
    Analyserade lite vad mina favoriter hade gemensamt och det handlar väl mycket om att mannen SER kvinnan, är lyhörd, generös, lyssnar, bryr sig, offrar sig, visar kärlek och är genuint intresserad av henne som person.

• Lazzy

tycker inte man behöver kunna genomföra de som sker i filmen, men ett klassiskt tips är jue levande ljus, choklad (eller vad man nu föredrar) vin och till film skulle jag säga Chocolat =)  Depp brukar inte bli fel ^^ inte i min bok iaf

• Aniiee
    Lazzygirl skrev 2013-10-08 21:19:04 följande:
    tycker inte man behöver kunna genomföra de som sker i filmen, men ett klassiskt tips är jue levande ljus, choklad (eller vad man nu föredrar) vin och till film skulle jag säga Chocolat =)  Depp brukar inte bli fel ^^ inte i min bok iaf
    Depp är aldrig fel...... 
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Azusephre

A walk to remember, men den är också svår om inte någon utav er är döende i cancer.

• mikipiki

Jag tycker om Leap Year och PS I love you, men det är nog mest för att de utspelar sig på Irland. Tycker om konceptet 'kärlek börjar med bråk' i filmer. Hursomhelst så är det enda sättet att vinna en specifik tjej att ta reda på vad exakt HON gillar och överraska henne med detta, det finns inget som funkar för alla tjejer. Jag exempelvis hade blivit alldeles utom mig av glädje om någon kille överraskat mig genom att ta med mig på en roadtrip för jag ÄLSKAR att åka bil och se olika platser :) men någon annan kanske föredrar att komma hem till en lägenhet fylld med tända ljus, en lagad middag och en bra film eller nåt. Filmer speglar ju sällan verkligheten, det är oftast alldeles för överdrivet i filmer för att kunna fungera på riktigt.

• Dominant

Kvinnor som blir skadade av romantiska komedier och tror verkligheten ska vara som på film är ett minst lika stort problem som porrskadade killar.

Jag hörde t.o.m. om en tjej som gjorde slut för att killen inte var tillräckligt mycket som Edward. När han sedan frågade vem denna Edward var, så var det tydligen någon påhittat vampyr i någon film. Romantik är inte som på film, det är om möjligt det absolut sämsta stället att lära sig om romantik på. Det är som att försöka lära sig om sex genom att titta på hårdporr.

• Josephine96

Valentine's day. Fullspäckad med kändisar och massa olika par i olika realistiska situationer :)

Svar på tråden Okej, tjejer (och killar?) hjälp mig!