• BabyBjörn

Mammapepp 8 månaders bebis vaknar o skriker

Då var vi inne i vad jag tror är 8 månaders separationsfasen o de har hållt på 1 vecka. Vår son somnar hur bra som helst för natten vid 19 tiden som vanligt men vid kl 2-3 brakar helvetet lös. Han vaknar till, jag går in o han somnar om, sen går jag tillbaka till vårt sovrum o det tar ett par minuter o han börjar gallskrika. Har testat o låta honom ligga o smeka honom o säga att mamma är här, men med det skriket har jag inte hjärta o låta honom ligga o tar upp honom o håller honom nära. Så håller det på av o till i 1-1,5 timme. Han håller på o få tänder i överkäken också så det är en härlig kombination. Behöver pepp o tips om det finns. Hoppas jag inte är ensam om att ha det såhär.

• Svar på tråden Mammapepp 8 månaders bebis vaknar o skriker
  • Natulcien

Varför sova i olika rum i en så besvärlig tid? Det verkar ju jobbigt att rusa fram och tillbaka mellan rummen mitt i natten..? Flytt in hans säng till er...?
    Eller sov med honom i en säng i hans rum...?

• Mysan8601

Har samma problem. Min dotter är snart åtta månader och i ca två veckors tid har hon vaknat om nätterna och bara gråtit. Försökt trösta, ge mat, prata med henne men inte mycket som hjälper. Hon är annars en väldigt glad och sprallig bebis så det är full rulle på dagarna :p

• BabyBjörn

Har madrass i hans rum o det ligger precis bredvid vårat så det är 5 steg. Testat o sova hos honom men det gör varken till eller från.

• mariaheterjag

Håll ut! Vi hade det precis likadant i den åldern. Kom tyvärr inte på nåt knep... Var bara att försöka trösta. Men jag sov med sonen i min säng då för ibland gick det att lugna honom snabbare då när han vakna till, det vart liksom värre om han hann skrika och jaga upp sig. Jag tror det är någon period då de drömmer mkt och har separationsångest.

Svar på tråden Mammapepp 8 månaders bebis vaknar o skriker