• Isabellesmamma89

julklappstips till barnen

Nu är det snart dags att köpa julklappar o jag funderar rätt mycket på vad vi ska köpa till våra barn o vad vi ska säga till familjen när de undrar vad barnen önskar sig. Har en dotter som blir 4 i april o en son som fyller 1 år på julafton. Har redan köpt en ferraribil som han kan köra rundor på som vi tänkte ge i födelsedagspresent. Vill gärna ha lite tips på vad man kan köpa i julklapp

• Svar på tråden julklappstips till barnen
  • MrsÄpple

Vår son som fyller 5år i februari ska få en stor tramptraktor i julklapp. Han har önskat sig det i snart 2år. Det blir bara den och sen älskar jag sällskapsspel så det blir kanske ett sånt också.
    Jag kan rekommendera spelet "Steka ägg"  ett kul spel där barnen lär sig siffrorna 1-6.
    Förra julen fick han en hel del playmobil bla. piratskeppet det älskar han. Kassapparat, en bobcat med en skruvdragare där man kan skruva av och på hjulen.  

Sonen på 1.5år ska få IKEAS barnkök med lite tillbehör. Han gillar att öppna och stänga lådor och skåp och gå och plocka i saker så det blir nog perfekt. Plocka med grejerna i skåpen nu och ju äldre han bli så kan han leka med köket sen  
    När han fyllde 1år fick han ett lektält, trehjuling, skottkärra i plåt, sandleksaker, en stor kudde som ser ut som en lastbil (köpt på citygross) 

• Mumin80

Fisher Price Little People-serien har vi en hel del av. Vi har en snart 4-åring och en 1,5-åring. Stora tjejn kan leka mer rollekar och ha det som dockor och "dockhus", medan lilla tjejen också kan leka med dem, utan att dom går sönder eller är en kvävningsrisk. Vi har typ stallet, dockhuset, lekplatsen och ett flygplan. Dom är ganska dyra men vi har köpt på rea och begagnat.  

Svar på tråden julklappstips till barnen