• Äldre 9 Oct 10:34
    28168 visningar
    7 svar
    7
    28168

    Köpa tramptraktor. Lufthjul eller hårdplast?

    Sitter på eurotoys hemsida och tittar på tramptraktorer till sonen som han ska få i julklapp, det är det enda han önskar sig och har gjort i snart 2år
    Men det finns olika hjul att välja på. Antingen vanliga i hårdplast eller lufthjul som kostar runt 1200kr extra.
    Är det någon om det är bättre med lufthjul? Lättare att ta sig framåt?
    Men om det blir punktering då?     

  • Svar på tråden Köpa tramptraktor. Lufthjul eller hårdplast?
  • Äldre 9 Oct 10:37
    #1

    En ordentlig (som håller) kostar kring 5000. Gå o kolla i leksaksaffären innan du bestämmer dig.


    I kinamockaskogen.....
  • Äldre 9 Oct 10:39
    #2

    Den jag tittar på kostar med frontlastare och lufthjul 2400ca och har kostat 3000:-
    Den är från Rollytoys och dom har ju bra grejer.
    För det är väldigt viktigt att det är ett snöblad på för han måste kunna skotta enligt honom.  

  • Äldre 9 Oct 11:34
    #3
  • Äldre 9 Oct 13:55
    #4

    Lufthjul låter mindre, men många hjul är ändå klädda med en gummiring så det låter inte så himla mycket om dem. Mer om traktorn körs tom i full fart nedför en asfalterad backe eller stenlagd backe möjligen.

    Lufthjul ger säkert en mjukare körning för den som sitter på, men förmodligen kommer det bli punktering titt som tätt som man måste kunna laga.

    http://www.minibilar.com/ har mycket bra saker. 


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Äldre 9 Oct 18:16
    #5

    Det blev en John Deere från minibilar
    Har tittat där innan och idag när jag skulle beställa så ville eurotoys ha 875kr i frakt och hos minibilar var det fraktfritt
    Den är med lufthjul. Hoppas det är bra. Vi har punkteringsvätska hemma som man kan spruta in i däck.
    Snöbladet köpte vi till.
    Detta är vad han har väntat i flera år på.
    Vi har väntat med att köpa en stor traktor för vi har tänkt att han kanske tröttnar fort om den är för stor och han inte kan trampa runt med den     

  • Äldre 10 Oct 15:16
    #6
    MrsÄpple skrev 2013-10-09 18:16:42 följande:
    Det blev en John Deere från minibilar
    Har tittat där innan och idag när jag skulle beställa så ville eurotoys ha 875kr i frakt och hos minibilar var det fraktfritt
    Den är med lufthjul. Hoppas det är bra. Vi har punkteringsvätska hemma som man kan spruta in i däck.
    Snöbladet köpte vi till.
    Detta är vad han har väntat i flera år på.
    Vi har väntat med att köpa en stor traktor för vi har tänkt att han kanske tröttnar fort om den är för stor och han inte kan trampa runt med den     
    Här kör äldsta -9år, omkring på lillbrorsans trampor för den har en "störtbåge" som han kan sitta på då han blivit för stor för stolen på sin egen traktor och den går inte att flytta bakåt mera...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Äldre 20 Mar 10:45
    #7

    Hur funkar det med luftdäcken, orkar en 3,5 åring trampa runt en sådan traktor på nyklippt gräsmatta? Min lilla pöjk är strax över 1 meter och jag vet inte om traktorn är för stor.

    Mvh/Daniel

Svar på tråden Köpa tramptraktor. Lufthjul eller hårdplast?