• Kajsa75

Får man utnyttja sitt frikort??

Många av mina vänner har frikort, alltså de har sagt till sin man vilken kändis eller t.o.m. någon de känner som de vill ligga med - även fast de är i relation.

Är det verkligen okej att ligga med sitt frikort? Skulle du göra det? Och skulle det vara okej för din man?

• Svar på tråden Får man utnyttja sitt frikort??
  • loveit

ja det där är ju lite klurigt... en kompis till mig menar att det inte skulle vara otrohet eftersom partnern har okej:at det.

men jag menar... Jag har faktiskt ett frikort, David Beckham. Okej, det är supermega-o-troligt att jag skulle springa på honom och att han skulle vara intresserad, men om så är fallet skulle jag nog säga nej ändå.

Jag vill ju inte att min man som har frikortet Jessica Alba ska få ihop det med henne liksom. Det skulle göra ont!

• LisanA

Om det är en kändis känns det inte som att man egentligen menar allvar.

Men om det är någon som man känner, typ en kollega till min man eller någon i kompisgänget, då känns det mer som otrohet för det är ju mer likely att det skulle ske

• Petrol

Hela grejen är väl att det är mkt av en tankelek som inte kommer inträffa eller har jag fel nu? Men om det nu skulle hända så får man la stå för sitt ord vet ja:)

Men om jag ska vara ärlig vet jag inte om jag riktigt förstått grejen, även om jag villigt får erkänna att jag har anna book som ett frikort tror jag, fast det var nog mest för att dra till med något när ämnet kom på tal och  min sambo inte var helförtjust när jag föreslog den trevliga kassörskan på konsum:)

• Kajsa75

Men vad är egentligen grejen med frikort? Att man ska fantisera och drömma?
    Känns som att man måste prata ordentligt och säga förhållningregler... verkar ju vara en tolkning för hur man får göra... om chansen dyker upp

• Anonym (My side)

Om min flickvän skulle gå så långt att hon låg med ett "frikort" i verkligheten så självklart skulle det vara okej. Hon äger ju sin kropp. Det är lika självklart som att jag skulle lämna henne efter det för då var hon ändå ingenting för mig och mitt sätt att se på ett förhållande/kärlek.

• kavat33

Jag tycker helt klart att man ska på använda den. Och jag skulle berätta för min man.
    Mitt frikort är Justin Timerlake och min mans är Zeta Jones.
    Får han chansen så varsågod. Chansen är ju minimal och minnesvärd

• Kajsa75
    Anonym (My side) skrev 2013-10-09 11:06:30 följande:
    Om min flickvän skulle gå så långt att hon låg med ett "frikort" i verkligheten så självklart skulle det vara okej. Hon äger ju sin kropp. Det är lika självklart som att jag skulle lämna henne efter det för då var hon ändå ingenting för mig och mitt sätt att se på ett förhållande/kärlek.
    Men räknas frikort som otrohet?
  • Haskel
    Kajsa75 skrev 2013-10-09 10:58:06 följande:
    Många av mina vänner har frikort, alltså de har sagt till sin man vilken kändis eller t.o.m. någon de känner som de vill ligga med - även fast de är i relation.

Är det verkligen okej att ligga med sitt frikort? Skulle du göra det? Och skulle det vara okej för din man?
    Då otrohet väcker så starka känslor hos så många människor, anses det närapå att vara otrogen att ha fantasier/vara attraherad av någon annan än sin partner.
    Vissa är väl mer öppna om att man har fantasier och tankar. Men även om man berätta öppet om sitt "frikort", så tror jag att väldigt få har godkänt att en partner får ligga med denne. 
  • Anonym (My side)
    Kajsa75 skrev 2013-10-09 11:07:35 följande:
    Men räknas frikort som otrohet?

Frikort i min värld är mer på skämt. Att ha sex och att vara i ett förhållande är visserligen kul men det innehåller också mycket känslor och, i alla fall för mig, känslan av samhörighet till sin partner. Så för mig skulle ett frikort vara omöjligt i praktiken.
  • John D

Har man gett sin partner ett frikort så får man givetvis vara beredd på att ta konsekvenserna av det, hur osannolika dom än är.
    Klarar man inte detta, så är det fullkomligt idiotiskt att ens diskutera frikort!
    Det är ju i princip ett löfte man vet att man inte klarar att hålla, så varför ens avge det?

Svar på tråden Får man utnyttja sitt frikort??