• maimes

BF i Februari - Stockholm

Halloj!

Finns det fler här i Stockholmstrakten som ska föda i Februari?

Min lille är beräknad till 3/2-14

Själv bor jag i Huddinge med min sambo och två kissar.

Hur har era graviditeter gått såhär långt?  

• Svar på tråden BF i Februari - Stockholm
  • Smilleville

Hej! Jag har bf den 28/2. Det är mitt andra barn och det blir en liten kille Magen växer för fullt och jag har mått bra hela tiden. Bor i Tullinge

• angeelica

Hej!!
    BF 19/2. Första barnet för oss och det ser ut att bli en liten kille.

Mått skit större delen av sommaren men klarat arbetet. Nu mår jag mycket bättre sedan några veckor tillbaka. Enstaka dippdagar ibland- oftast när jag är ledig och "slappnar av"... Men förut kunde jag ligga och gråta, tycka synd om mig själv och undra "vad fan jag ställt till med?" Tungan ute. (Avskyr att må illa det är det värsta jag vet och jag gråter när jag spyr för det är en riktig fobi alltså)... Så ett tag hoppades jag att det tvillingar så jag skulla slippa genomgå detta skit igen (för vill ju gärna ha fler än ett barn)... Men nu när man tänker klart är det bra att det bara är en som bor där inne! hihi.

Bor på Kungsholmen. Har också kisse!! Flört

• Linseys

Heeej!

Jag ska också ha en liten i februari, 18/2 är vårt datum. Troligtvis en liten tjej. Är gravid via IVF så det har vart en lite längre väg och det är först nu jag börjar njuta av det och tro på att det faktiskt ska gå vägen. :)

Mått ganska dåligt fram till vecka 19 men nu tycker jag äntligen det börjar vända! Hallelulijah  :D

Bor på Södermalm med vovve & sambo, är 28 år.

• maimes

Det verkar vara rätt många som mår dåligt under sina graviditeter. När man lyssnar på historier i efterhand så låter det nästan alltid som solskenshistorier, men har insett att det ofta handlar om att de flesta väljer att bara komma ihåg de "mysiga" delarna av graviditeten :P 

Själv har jag varit sjukskriven skriven sedan runt vecka 14 på grund av depression, men har också mått bättre nu de senaste veckorna :) Det hjälper nog att man aldrig känner sig ensam numer :)

• Tess1990

Bor i Hässelby med sambo och hund, är 23år 

Har BF 28/2 med första barnet, har ingen aning om vad det är, men gissar nästan på en pojke
    (ev. får vi veta det den 30/10 när vi ska på ett andra RUL, första blev inte så bra för bebisen låg helt fel, vägra vända på sig och jag är överviktig) 

mått fruktansvärt illa varje dag fram till v.17 (spydde 2-4 gånger om dagen) och mår nu illa lite då och då (spyr 1-3 gånger i veckan) blir lätt åksjuk nu
    har sjukt mycket foglossning, halvbränna, sömnproblem (som sambo förvärrar genom att snarka! och hunden ska ligga jätte nära och vakta mig, gulligt men jobbigt när man vill röra sig)
    och nu har ett jättestort problem uppstått.. :( pinsamt och jobbigt!

längtar mest bara efter att få köpa grejer och få uppleva dom bra stunderna i graviditeten
    och såklart att bebisen ska komma!  

känner mig ganska otålig för min syster fick precis sin dotter som är så otroligt söt! vill också gosa med bebis varje dag ju!  

• Emelie 1987

Jag väntar mitt och min mans tredje barn, en flicka, på alla hjärtans dag. Vi bor västerut på gröna linjen. 
    Nu mår jag oförskämt bra vill jag säga med flickan som spelar fotboll i min mage och har sig, det blir en hel del sparkar och buffar nu för tiden. 

Det är bara mysigt tycker jag. Jobbigt att springa på toaletten hela tiden bara.  

En man, två barn, tre älsklingar
  • maimes

Tess1990: Haha det där med snarkande sambo känner jag igen xD Min stackars sambo får många armbågar i sidan varje natt :P Min ena katt sover bredvid min kudde och den andra sover längs med min sida under täcket. Som att det inte är svårt att sova ändå som det är med en pygmekissblåsa, värkande rygg och otymplig mage? :P I morse vaknade jag 05:48 och kunde inte somna om sedan, så det var bara att stiga upp -.-

Vad är det för problem som har uppstått? Eller du kanske inte vill prata om det?

Emelie 1987: Vilket bra datum att vänta bebis på! :D
    Haha, har du fått några sparkar på kissblåsan än då?  

• Emelie 1987

maimes - Haha, jadå, det har hänt flera gånger nu. Jag blir akut kissnödig och måste på toa innan olyckan kommer. XD 

Jag känner mig ibland som Friends Arena i levande form. 

En man, två barn, tre älsklingar
  • maimes

Haha, det är otroligt vad de kan sparka runt, de små liven :D Det känns som att det är sparkar nästan hela tiden - förutom när någon vill känna på magen! Då blir det helt stilla där inne! Min stackars mamma som nästan är mer lycklig än vad jag är över graviditeten har inte fått känna en enda spark än :P

Du har hunnit till toan i alla fall? ;)
    Jag har faktiskt bara fått en spark på blåsan än och tack och lov hade jag varit och kissat för inte så länge sen då! Puh.. 

• Tess1990
    maimes skrev 2013-10-16 15:54:17 följande:
    Tess1990: Haha det där med snarkande sambo känner jag igen xD Min stackars sambo får många armbågar i sidan varje natt :P Min ena katt sover bredvid min kudde och den andra sover längs med min sida under täcket. Som att det inte är svårt att sova ändå som det är med en pygmekissblåsa, värkande rygg och otymplig mage? :P I morse vaknade jag 05:48 och kunde inte somna om sedan, så det var bara att stiga upp -.-

Vad är det för problem som har uppstått? Eller du kanske inte vill prata om det?

Emelie 1987: Vilket bra datum att vänta bebis på! :D
    Haha, har du fått några sparkar på kissblåsan än då?  
    Jag vill ha sex! helst hela tiden.. 
    men varje gång vi har det så får jag fruktansvärt ont efter och svamp :(
    och inget verkar funka för att lindra det heller.. vill helst inte ta medel mot svampen heller då det inte är att föredra under graviditet, så har 3 gånger nu bara väntat ut det och låtit det läka själv, men det tar ju minst 1 vecka och går inte att göra någonting då.. frustrerande satan!
    så har jag fått det igen nu.. bett sambon köpa svampmedel nu för orkar verkligen inte! kan knappt gå ut liksom för att det kliar och svider så mycket!
    varken glidmedel, extra bra hygien eller kondom funkar.. 
    vill men går inte! sambon säger att det inte gör något, men för mig gör det, det!

Vi har bestämt att sambon ska sova på soffan (tills vi köpt en extrasäng iaf) ett par dagar i veckan tillsammans med hunden, så jag ska få sova ostört en hel natt
    kissar än så länge inte så många gånger på natten och när jag gör det kan jag somna ganska snabbt efter
    och magen är inte heller i vägen allt för mycket än
    problemet är just ljuden och hunden som är för nära (är ju mer lättväckt för det nu också, troligen en reflex som ska förhindra mig från att rulla över bebisen sen eller nåt)
    har haft sömnproblem sen tidigare, och kommer ju få graviditetsrelaterade sömnproblem senare såklart, men just nu är det något vi kan påverka så onödigt att jag redan nu ska må dåligt för sömnbrist, helt utan anledning, mer värt sen när det är en bebis som håller en vaken! 
    fast dåligt samvete att kasta ut sambon och hunden från sovrummet har jag =/

känner bara bebisen när den sparkar uppåt mitt i magen, vilket den gör ett par gånger varje dag nu, alltid oväntat och aldrig när man känner efter och väntar ^^ mysigt och overkligt pirr! 
Svar på tråden BF i Februari - Stockholm