• power

    Vägglöss, vilket skit...

    fy fan för vägglöss säger jag! är det nån som genomlevt detta?? skriver här om nån vill vara anonym.


    nämen oj då, ignorerade jag precis dig? Det är för att du är en idiot, förstår du.
  • Svar på tråden Vägglöss, vilket skit...
  • Millan91

    Jag fick det i min hyreslägenhet för något år sedan. Blev biten rejält, fick medicin för betten som blev stora som bölder, 

    Så jag vet hur illa det är! 

  • power
    Millan91 skrev 2013-10-09 13:48:39 följande:
    Jag fick det i min hyreslägenhet för något år sedan. Blev biten rejält, fick medicin för betten som blev stora som bölder, 

    Så jag vet hur illa det är! 

    men shit va jobbigt. hur många gånger fick du sanera? hur städade du?
    nämen oj då, ignorerade jag precis dig? Det är för att du är en idiot, förstår du.
  • Anonym (Ea)

    Usch ja, vi fick det i lägenhet. Sanerade nog 3 gånger. Vidrigt! Jag sov i köket, för där fanns inga vägglöss... Hua, inte igen hoppas jag!

  • Anonym (uuh)

    Fy fan, jag ryser när jag läser. Stackars er som drabbats! Läste bara här om dagen hur invasion av dessa kräk ökar helt lavinartat..

    Har ni lyckats utröna var lössen har kommit ifrån från början, eller fanns de bara i era hem en dag? Förvånad

  • power
    Anonym (uuh) skrev 2013-10-09 14:06:52 följande:
    Fy fan, jag ryser när jag läser. Stackars er som drabbats! Läste bara här om dagen hur invasion av dessa kräk ökar helt lavinartat..

    Har ni lyckats utröna var lössen har kommit ifrån från början, eller fanns de bara i era hem en dag? Förvånad

    vi tror att de kommer från en tavla vi köpte i butik. annars har vi ingen aning.
    nämen oj då, ignorerade jag precis dig? Det är för att du är en idiot, förstår du.
  • Millan91

    Det som jag tyckte var äckligast var att man själv var tvungen att agera lockfågel, de la ut medel runt sängen och jag skulle sova i sängen eftersom de kommer fram när de känner av ens kroppsvärme, då främst under natten för man svettas.. Men ja, det är vidrigt!

    Det som gör att de kommer är för att idag åker många utomlands och de följer med hem genom kläder, resväskor osv. Helst ska ju alla kläder och resväskor stå ute i någon vecka när man kommer hem för att då överlever inte lössen, om nu några skulle kommit med in till Sverige. Så dels är det pga olika resmål men även dels pga second hand och invandring. Vill inte låta rasistisk, men det var vad anticimex sa till mig.

    De sanerade en gång, men sen bodde jag knappt där då jag bodde hos min sambo, men fick ha kläder i frysen först för att de inte skulle komma med till honom. 

  • Anonym (offer)

    vi hade den mysiga lyxen att flytta in i en lght som hade vägglöss. Märkte det genon att jag fick mängder av mygbetts liknande utslag som kliade gärnet. var till doktorn o allt.
    M;isstänkte själv vägglöss men såg inga först men faktiskt en liten blodfläck i fotändan på sängen, då gick varnings signalerna amok och jag kollade sängen innan och efter jag lagt mig för natten o vaknadde på morron. jovisst, där kröp det en jäkel en morron. sen blev det invasion i sängen illa kvickt men jag slutade sova där när vi såg den ena. Det var antagligen full koloni redan då med tanke på alla bett jag redan fått. jag flyttade ut i soffan.
    Vi fick in en firma som bara sanerade sovrummet genom frysning, gift och värmebehandling. alla kläöder och soffan följde med på frys. men det hjälpte inte så säng, soffa o kläder åkte in på frys igen men nix, hjälpte inte-
    Då fick vi nog och anlitade en annan firma som tog hela rubbet, ner monterade ungarnas säng, tvbord, matbord ALLT följde me di frysen och stod där en vecka i stället för 2 dagar som andra firman gjorde. och hela lghtn sprutades runt lister och taklister.
    Så det var ett mardröms halvår, FY FAN. 2 småbarn och gravid, senare höggravid. utan säng och sönderbiten.
    Det enda som var "bra" var att problemet var i vårat sovrum och inte barnens. :S och problemet var ur världen någon vecka innan bebis kom. men vi flyttade iaf strax efter. Liksom???

    vi hade PRECIS köpt en ny ikea säng som blev så invaderad och äcklig att vi blev rekomenderade att bränna den.
    (kom dom från den?)

    och en varning ang. begagnat, min syster hittade en helt fräsch soffa billigt på nätet. Dom ringde och hennes specifika fråga var. Har ni eller har ni haft vägglöss? Nej nej nej nej, aldrig var svaret.
    Men innan dom bar den helt in i lghtn så skulle hon bara dubbel kolla och JO det va FULLT med vägglöss mellan sektionerna. Dom bar tillbaka soffan (det var av slump i samma område) och sa behåll den här för dig själv men ägaren blev så chockad och äcklad... hah...

    En sak till, när våra saker skulle frysas i en vecka var vi tvugna att bo borta så vi tog in på ett vandrar hem men det blev kortvarigt för det 1a rummet vi fått var den en levande vägglus i. Och när vi fick ett nytt rum var det fullt av gamla bruna prickar runt hela sängarna. TACK OCH HEJ så vi och bullade in oss hos familj.
    Bor ni på vandrar hem och hotell så kolla sänggavlar/stommar ev innan för säängkläder efter spår. Enligt mannen från skadedjurs firman finns det inget hotel som inte haft vägglöss i något av sina rum nångång. 

  • power

    vår saneringsfirma använder bara nån vätska på golvet.


    nämen oj då, ignorerade jag precis dig? Det är för att du är en idiot, förstår du.
  • Miley

    Men urk vad vidrigt! Jag hade slängt precis allt och flyttat. Har aldrig haft vägglöss, däremot kattloppor från kissarna dom drog med sig in och jag blev helt söndersugen på benen. De hoppade runt precis överallt och var skitsvåra att mörda.

  • power

    nån mer?


    nämen oj då, ignorerade jag precis dig? Det är för att du är en idiot, förstår du.
Svar på tråden Vägglöss, vilket skit...