• Aprildimma

Hjälp med namn! :)

Hej! Våran tjej ska heta Sigrid som tilltallsnamn, men vi kan verkligen inte bestämma oss för vad hon ska heta mer. Jag vill ha två namn efter tilltalsnamnet och funderar på att ett av dem ska vara ett släktnamn. Det enda jag kan tänka mig är då Iris, men det är ju väldigt likt Sigrid med typ samma bokstäver så det kanske låter konstigt? Det tredje namnet bör vara på tre stavelser för att det ska låta bra tycker jag. 

Så skulle vilja ha tips på hur man kan kombinera Sigrid Iris med ytterligare ett namn! Ordningen spelar ingen roll men helst tilltalsnamnet först. Eller om jag ska stryka Iris och ta två andra namn?

• Svar på tråden Hjälp med namn! :)
  • fluu

Sigrid Iris Isolde
    Sigrid Ariana Iris
    Sigrid Iris Alvina
    Sigrid Iris Diana
    Sigrid Iris Elvira
    Sigrid Emelie Iris
    Sigrid Filippa Iris
    Sigrid Iris Helena
    Sigrid Iris Ingeli
    Sigrid Iris Isabella
    Sigrid Julia Iris
    Sigrid Iris Johanna
    Sigrid Iris Lovisa
    Sigrid Lydia Iris
    Sigrid Iris Matilda
    Sigrid Iris Naomi
    Sigrid Iris Paloma
    Sigrid Iris Rebecka
    Sigrid Iris Sofia
    Sigrid Iris Viola
    Sigrid Iris Vendelin

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Farmor52

Kanske Sigrid Iris Elisabeth, då får du bra rytm på namnen. Alternativt att du byter ut Iris mot Maria. Sigrid, ett underbart namn förresten.

Ett hem utan böcker är som en kropp utan själ.
  • Farmor52

Kanske Sigrid Iris Elisabeth, då får du bra rytm på namnen. Alternativt att du byter ut Iris mot Maria. Sigrid, ett underbart namn förresten.

Ett hem utan böcker är som en kropp utan själ.
  • Dixie

Jag tycker inte Iris är så likt Sigrid. Även om ni inte har fler släktnamn kanske ni har något annat namn att välja, tex namnsdagen på mormors födelsedag, någon person som betyder ngt för er etc - tycker det är trevligt om andranamnen har någon historia/ anledning.

• Aprildimma
    fluu skrev 2013-10-09 16:31:23 följande:
    Sigrid Iris Isolde
    Sigrid Ariana Iris
    Sigrid Iris Alvina
    Sigrid Iris Diana
    Sigrid Iris Elvira
    Sigrid Emelie Iris
    Sigrid Filippa Iris
    Sigrid Iris Helena
    Sigrid Iris Ingeli
    Sigrid Iris Isabella
    Sigrid Julia Iris
    Sigrid Iris Johanna
    Sigrid Iris Lovisa
    Sigrid Lydia Iris
    Sigrid Iris Matilda
    Sigrid Iris Naomi
    Sigrid Iris Paloma
    Sigrid Iris Rebecka
    Sigrid Iris Sofia
    Sigrid Iris Viola
    Sigrid Iris Vendelin

Tack för alla förslag! :D

• Aprildimma
    Dixie skrev 2013-10-09 20:42:03 följande:
    Jag tycker inte Iris är så likt Sigrid. Även om ni inte har fler släktnamn kanske ni har något annat namn att välja, tex namnsdagen på mormors födelsedag, någon person som betyder ngt för er etc - tycker det är trevligt om andranamnen har någon historia/ anledning.

Vilken bra idé, jag håller verkligen med om att det är roligare att välja ett namn som man kan förknippa med något. Så nu blir det att kolla almanackan och se om jag hittar något bra...
Svar på tråden Hjälp med namn! :)