• Anonym (Ledsen)

Efterkontroll efter MA blir tokig!?

jag var precis på efterkontroll fick konstaterat MA i fredags och igår natt kom allt ut, idag såg hon lite hinnor kvar mm men hon TROR att det kommer ut av sig själv ovh jag ska på efterkontroll igen om 2v?!

sen frågade jag om ÄL då sa hon att man kan ha ÄL två veckor efter missfallet även om gamla hinnor mm finns kvar i livmodern, jag bara jaha så då kan man bli gravid igen och då fäster det ägget i gamla slemhinnor då eller? hon bara ja. så är det.

Är det bara jag som tycker dessa svar är helt åt helvete? :(

Ledsen som fan nu..... kul o gå och vänta i två veckor och HOPPAS allt kommer ut av sig själv? som om det inte redan var nog jobbigt?...

• Svar på tråden Efterkontroll efter MA blir tokig!?
  • Dixie

usch, tråkigt med MA..... men jag förstår inte riktigt din frustration, vad skulle du vilja att bm gjorde? det är väl ändå bäst om allt kommer ut naturligt och om det inte har gjort det på två veckor ska du ju på en kontroll.

• CamillaSohlberg

Ja det var inte det, jag är glad om det kommer ut av sig självt. Men det att hon sa att om man blir gravid igen så fäster det i gamla slemhinnor? Jag fick inga bra svar alls :(

• CamillaSohlberg

oj nu kom idenditeten ut iaf, sånt som händer :)

• Anonym (Samma här)

Jag fick vänta på att det skulle komma ut av sig själv i tre veckor. Efter det fick jag skrapas. Är nu inne på 7:e veckan efter skrapningen och mensen har fortfarande inte kommit. Men jag tänker vänta på ägglossningen efter första mensen då jag inte vågar riskera att det blir ännu ett missfall/MA även om risken är liten. Huruvida ett befruktat ägg verkligen fäster i gamla slemhinnor eller ej vet jag inte något om. Nu vet jag ju inte hur länge du/ni försökt men du kan i alla fall bli gravid, försök tänka positivt... de som kämpar år efter år efter att få ett plus på stickan. Vad är några veckor i sitt sammanhang!

Styrkekram!! 

• Anonym (Missfall-2)

Jag fick nyss mitt andra missfall detta året.. resterna kom inte ut och jag fick feber och blev jätte sjuk. fick ligga på sjukhus med dropp och grejer. så va vaksam om du får feber ring direkt. Men annars rekommenderar dom att vänta med att ens försöka bli med barn innan den första riktiga mensen är tillbaka.
    MVH 

• CamillaSohlberg

Ja det var vad dom sagt till mig med på akuten :) tack för era svar, jag har lätt att bli gravid och har världens underbaraste ettåring här hemma så jag ser framåt! Men skönt att veta att det kan ta tid av fler med samma erfarenhet! Supertack!

Svar på tråden Efterkontroll efter MA blir tokig!?