• lena j89

hinner man? ang dagstur the reef med barn

Ståri valet och kvalet att överraska familjen med endagstur till the reef i fredrikshamn. Dock blir de inte så långt bad men mannen är inte jätteglad i att bada utan gillar båten mer. Barnen är ganska små och orkar kanske inte bada så mycket. Dom är 2.5 och 1.5 år. Såhär har jag tänkt dagen -färja går 8.00 framme 11.15 (äter på båten) -badar ca 11.45-13.15 -färjan går 14.00 och vi äter på båten igen. Är de för kort tid i badet trorni? Eller lagom för barnen? Har ej möjlighet att sova då sambon intehar mer ledigt ifrån jobbet :/

• Svar på tråden hinner man? ang dagstur the reef med barn
  • lena j89

Ingen som har ett råd?! Ber dessutom om ursäkt för den uteblivna styckeindelningen.

• kyokushin

Jag tror att det kan blir en ganska lång dag för barnen. (åtminstone om jag funderar på hur mina var i den åldern)

När vi var där bodde vi över och jag kommer ihåg att incheckningen tog superlång tid (jag kommer inte ihåg hur det var för de som bara badade, jag hoppas att det bara kunde gå rätt in).
    Badet är bra men ganska stort och stökigt. Har ni varit på Åbybadet, de har ett mysigt småbarnsbadställe.

Men du känner dina barn bäst, och det är fint bad och en mysig utflykt och en bra upplevelse på båten. Funderar du på novemberlovet så skulle jag tänka om för då brukar det vara asmycket folk. Välj om möjligt en onsdag, många åker torsdag-fredag.

• lena j89

Det är väll själva båtåkandet som är huvudgrejen, Bada är bonus. Det är en söndag och sambons födelsedag. Vi har vagn så barnen kan sova liten stund. Det skulle finnas en färja på eftermiddagen så hade de vart perfekt!

Svar på tråden hinner man? ang dagstur the reef med barn