• Emeraldy

Föra över videoklipp från Samsung till datorn

Jag har en Samsung Galaxy SIII Mini och jag kan inte överföra videoklipp från min telefon till datorn. Foton är inga problem, men jag kan inte hitta videoklippen trots att de ligger i samma mapp. Fotona är i jpeg-format och videoklippen blir mp4, har det med det att göra?

Jag är extremt okunnig när det kommer till sånt här - jag vill bara att det ska funka

Så finns det nån vänlig själ som kan ge mig nåt tips på vad jag ska göra, så vore jag tacksam!    

• Svar på tråden Föra över videoklipp från Samsung till datorn
  • Tenshii

Kan du utveckla det lite mer? Vad är det du gör när du försöker föra över dem och vad händer då? 

• Emeraldy

Jag kopplar i Usb-kabeln för att föra över foton från telefonen till datorn. På telefonen ligger foton och videoklipp i samma "mapp" (Galleri), men när jag ska få över dem till datorn så är det bara fotona som "finns". Videoklippen går inte att hitta när jag ska välja vad jag vill föra över.

• inze
    Emeraldy skrev 2013-10-12 12:10:43 följande:
    Alltså, jag ser videoklippen när jag tittar i telefonen, men inte när jag tittar genom datorn.

Hur gör du när du tittar via datorn?

Nu kollade jag snabbt hur det ser ut i dotterns Gio och då ligger som du säger bilder och videos i samma mapp (DCIM/Camera) och det är inga problem att se dem och kunna kopiera varken bilder eller video från den mappen (som jag ser på datorn).
  • Emeraldy
    inze skrev 2013-10-12 19:00:24 följande:

Hur gör du när du tittar via datorn?

Nu kollade jag snabbt hur det ser ut i dotterns Gio och då ligger som du säger bilder och videos i samma mapp (DCIM/Camera) och det är inga problem att se dem och kunna kopiera varken bilder eller video från den mappen (som jag ser på datorn).

Det är det som är problemet... Att när jag tittar på datorn, där man kopierar från telefonen, så finns inte videofilmerna där... Och jag har kollat i varenda mapp som går - de finns ingenstans! Men de finns som sagt i telefonen. Skitskumt. Och irriterande. Skrikandes
  • Tenshii

Ditt galleri i mobilen kan antagligen hämta material från flera olika mappar så filmerna behöver inte ligga i DCIM. Det kan finnas en mapp som heter Movies eller liknande med. Dock så tror jag att Samsung brukar lägga allt i samma mapp (såvida du inte bytt kamera-app). 

Kolla hur du sorterar filer i din mapp. De kanske bara ligger längst ner i botten? Du kan också trycka på en film i ditt galleri i telefonen och visa lite mer information om den, borde stå var den ligger då.  

• Forumdeltagaren

Hej!

Jag har en Samsung Galaxy S3 4G och sparar allt på minneskortet.
    Både filmer och bilder sparas automatiskt i DCIM-Camera och jag brukar använda datorn för att flytta mina filmer (mp4) från nämnda plats till mappen "filmer" på minneskortet.

• Emeraldy

Tack för era svar, men det hjälper tyvärr inte. Det måste vara något fel. Jag har kollat var videoklippen ligger (via Egenskaper) och de har exakt samma sökväg som fotona. Jag har kollat igenom precis alla mappar som man kan se via datorn, men de finns ingenstans. Det är precis som att just videoklippen inte går över från telefonen till datorn.

• inze

När det kopplar in telefonen till datorn, står det att den är ansluten som medieenhet då?

Sparar du bilder/filmer i telefonen eller på minneskort?  Har du i så fall kollat på båda ställena via datorn?

Kollar du via utforskaren i datorn, eller använder du nån annan programvara?  

För nu har jag kollat med 3 olika Samsungtelefoner  och i det fungerar på samma sätt med alla tre och jag ser båda typerna av filer i samma mapp även i datorn.

Svar på tråden Föra över videoklipp från Samsung till datorn