• nyhär

Vill ta hit en rysk tjej

Hej!

Letar efter en rysk tjej på nätet eller kanske frånUkraina. Väldigt många oseriösa  både personer och  kontaktsidor.   Vill ha lite råd om kontaktsidor och vad man ska tänka på, någon som har erfarenhet kanske ?  Jag är inte så dum så jag skickar pengar till en person jag aldrig mött, men det är jobbigt med oseriösa de tar tid och energi. Har ni tips på bra kontaktsidor och vad man ska tänka på ?  Dela gärna med er av erfarenheter med dåliga som bra.

TACK  

• Svar på tråden Vill ta hit en rysk tjej
  • Mymla

Aha så du vill inte ha en oseriös tjej som är ute efter pengar utan snarare en självständig karriärskvinna?

• nyhär

Nej det är just därför som jag ska ha en annan än svensk tjej för jag vill inte ha en karriärskvinna jag vill ha en  tjej som prioriterar familjen framför karriären.

• Momat
    nyhär skrev 2013-10-11 19:22:53 följande:
    Nej det är just därför som jag ska ha en annan än svensk tjej för jag vill inte ha en karriärskvinna jag vill ha en  tjej som prioriterar familjen framför karriären.
    Finns det inga såna i Sverige då?

De ryska kvinnor jag känner (rätt många) har stenhårda krav på sig själva och sina karriärer, de anlitar barnflickor som sköter barnen medan de jobbar arslet av sig. I Ryssland är det väldigt fint att ha pengar och att "se rik ut" så de kämpar hårt för att uppnå en bra levnadsstandard.
    Fast ingen av de ryskor jag känner har kommit hit som handelsvara, utan de har kommit hit för jobbmöjligheter eller på grund av äkta kärlek.

• nyhär

Nej har inte hittat någon trevlig svensk tjej vet att de finns men de är väldigt ovanliga. Har kollat på de svenka kontaktsidorna efter svenska tjejer innan men  ingen av dem faller mig i smaken, och de jag vill ha vill inte ha mig  :)  så kollar efter en ryska eller ukrainska nu.  Vet att det finns en hel del scammers som försöker få pengar av en, men jag tycker man känner igne de flesta av dem ganska snabbt de skriver ungefär samma sak.  :) de urkainska kvinnor jag har kollat på röker inte är inte jätte överviktiga vill gifta sig vill ha barn dricker måttligt. Har inga problem med att jag är 10 år äldre. 

Men sen vet jag inte om de är riktiga och om de är seriösa med att komma hit.  Har även träffat på kvinnor som älskar sina jobb fast de är mer för att de tror att de måste jobba för att kunna leva,  jag har förklarat för dem att i Sverige går det om en jobbar och den andre är hemma.  

• Mymla

Ok så du vill hitta en fattig ung tjej som inte vill jobba eller göra karriär, men du vill ändå inte ha nån som är ute efter pengar?

• Känslor

Jag försökte med det för några år sedan, men blev faktiskt skrämd av hur mycket skumheter det fanns så. Tro mig om du vill, men den undre världen i öst verkar tillsammans med trafficking porr mm ha ett mycket stort inflytande även i den verksamheten i öst. För vad tror du många prostituerade har fått order om att göra när de inte har en kund i sängen. Och jag kan bara säga dig det att många av dessa tjejer är minst lika professionella på det här sättet som i sängen. En grym marknad där många av tjejerna raggas upp med löfte att de ska få bli modeller så fort de slutat skolan. Okey en del får se världen, men på mycket hårda villkor. Så jag är ledsen, tyvärr så tror jag det är så korrupt där borta så att det närmast är en omöjlighet att få det vi killar lockas att drömma om. Det gick till och med så pass långt så att jag vid ett tillfälle skrev till ryska ambassaden om detta. För jag liksom du ville så hemskt gärna åtminstone finna vänskap där borta, allt sedan jag även hade ett visst intresse för den ryska kulturen mm. Men efter att ha blivit lurad en gång och att jag genomskådat åtskilliga i deras försök att lura mig så gav jag till slut upp. Tro mig, de är inte riktigt som oss där borta. Nej det är en mycket hård värld med en helt annan syn på t ex det här med att vara frigjord kvinna dvs. en ”sterva”.

• nyhär

Hej tack för dina erfarenheter.  Jag vägrar att ge upp. Visst är det svårt och det kommer många misslyckande, men det verkar vara mycket svårare att finna en svensk tjej som jag passar bra ihop med.  En jobbar kommpis  har  gift sig med och tagit hit en tjej från Ukraina.  Vi känner inte varandra så det skulle vara för framfusigt för  min smak att fråga honom mer om det här.  En annan kommpis är polack själv men han tog hit en tjej från Polen och de är gifta, så det finns hopp.  Men visst är det jobbigt med alla oseriösa finns väldigt många, men jag tycker jag känner igen  dem ganska snabbt de avslöjar sig själva.  Någon prostituerad tror jag inte jag har stött på än, inte vad jag vet i alla fall.  

Däremot så är det en del som  man pratat med och allt verkat bra men sen slutar de bara o prata med en. Kanske sagt något dumt eller så har de tröttnat eller något.

• Lejonmamman01
    Mymla skrev 2013-10-11 21:03:30 följande:
    Ok så du vill hitta en fattig ung tjej som inte vill jobba eller göra karriär, men du vill ändå inte ha nån som är ute efter pengar?

Vad var det där..? Vad är felet med en tjej som är barnkär, hemkär, huslig och pysslig - men för den skull inte ute efter någon som ska hålla henne med pälsar, juveler och rysk kaviar..? Känner du verkligen inga rara, moderliga, jordnära hemmafruar..?
  • Lejonmamman01

TS - egentligen är jag emot företeelsen postorderbrudar. Men jag kan också förstå hur desperat man kan bli av ofrivillig ensamhet, och även att dessa kvinnor trots allt är vuxna och väljer det själva.

Dock tror jag att du ska vända dig mot Thailand och övriga asiatiska länder i stället, för jag har hört mycket negativt om de ryska (och från övriga f.d. Sovjetstater i Östeuropa). De asiatiska kvinnorna brukar vara mer nöjda, medan de ryska är mer full-i-fan och ute efter att utnyttja alla möjligheter här i Väst. Jag vet flera som har lämnat sina män så fort de två åren gått, som krävs för att de ska få stanna och få eget PUT (alltså utan att längre leva med mannen). Sedan har de utnyttjat vårat studiemedelssystem, skaffat sig utbildning, gjort karriär... Feminister kanske applåderar detta beteende, men hur-eller-hur så har mannen som tog hit dem blivit fruktansvärt lurad och utnyttjad.

Oavsett vilket land du hämtar din kvinna ifrån, så måste du försäkra dig om att hon inte har några horungar sedan förr. För det är VÄLDIGT vanligt att dessa kvinnor har det, och att de inte berättar det förrän de fått mannen fast. Sedan får han försörja de ungarna också, och ha dem i sitt hem, och det svenska samhället får betala för deras dagis, skola, utbildning, hälso- och sjukvård, tandvård... Död   

Svar på tråden Vill ta hit en rysk tjej