Effekt av Lamictal (Lamotrigin)
Ni som ätit Lamictal som stämningsstabiliserare, hur fort märkte ni effekt av medicinen? Vad fick ni för eventuella biverkningar?
Ni som ätit Lamictal som stämningsstabiliserare, hur fort märkte ni effekt av medicinen? Vad fick ni för eventuella biverkningar?
Jag märkte relativt fort, man trappar ju upp långsamt men när jag var uppe i 200 så började det kännas bättre.
Tycker jag har svullna händer/fötter, sen blev jag så pigg att jag hade svårt att somna men det har gått över nu. Annars ingenting annat faktiskt vilket är helt underbart när man jämför med andra mediciner. Så för mig har den funkat väldigt bra och humöret känns bättre (bipolär, borderline).
Okej så ingen egentlig effekt förrän du var uppe i 200, eller missförstår jag dig? Håller på att trappa upp och märker inga biverkningar alls förutom lite lätt huvudvärk.
Får jag fråga om du provat andra mediciner innan Lamictal, och vilka i så fall?
Jag har 400 mg lamotrigin. Ingen aning om den funkar eller ej, har haft en bra sommar men väntar på att se hur hösten och vintern kommer att gå.
Inga biverkningar.
Lamictal är effektivast vid minst 200 mg, sa min läkare och det märks nästan ingen effekt innan man kommit dit. Jag åt redan 100 mg lamotrigin iom min epilepsi, sen fick jag en bipolär diagnos och då höjde dem till 200 mg och efter nån månad så kom jag på mig själv att oj, nu har jag mått bra och normalt ett tag! Enda bieffekten var att jag i början fick marmorerad hy, eller vad det heter... Huden blev flammig på hela kroppen, men det gick över efter nån vecka. Lamotrigin har varit en livräddare, provat flera mediciner som givit mig ett personligt helvete pga alla biverkningar.