• Anonym (4)

Så jävla tjock!!

E så jävla tjock! Är 1,57 väger ungefär runt 43 kg ???? många säger att jag är tjock o dt tkr jag med så jag tänkte svälta mig själv. Har hållit på i ungefär 3 dagar nu, äter väldigt lite som ex ett äpple om dagen. Jag har ingen våg hemma så jag vet inte hur mycket jag väger men jagbörjar få huvudvärk när jag är i skolan och jag känner mig yr och trött jämt. Något känns i hjärtat oxå, asså typ som om någon har stickat mig med en nål, dt händer så så fort jag tar ett djupt andetag. Vad ska jag göra ? E bara 16 år snälla hjälp

• Svar på tråden Så jävla tjock!!
  • Anonym (Lillan)

Du ska söka hjälp!  Gå till skolsköterskan!

• Anonym (4)

Anonym (Lillan) Aldrig ! Tänker aldrig äta!!

• Neelah
    Anonym (4) skrev 2013-10-11 10:17:24 följande:
    Anonym (Lillan) Aldrig ! Tänker aldrig äta!!
    Då kommer du att dö!
  • Anonym (Absolut inte)

Det låter absolut inte som du är tjock!! Förstår inte hur någon kan säga det.

Oavsett om man är tjock eller smal så är det ALDRIG bra att svälta sig.

Vill man gå ner nåt kilo är det mycket bättre att fokusera på att äta bra mat!

Svälter du dig som du gör så ställer kroppens funktioner in sig på just svält och kommer hålla extra hårt i det fett man har lagrat i kroppen. Detta kan leda till många följdsjukdommar, och är alltså verkligen INTE bra.

Om du har svårt med självkänslan och tycker att du är tjock när du endast väger 43 kg så  kanske du behöver prata med någon och få hjälp att bygga upp din självkänsla och självförtroende.

Svälta sig är ALDRIG ett bra alternativ!
    Jag hoppas du kan hitta en vuxen person att prata med om detta innan det spårar ur fullständigt!
    KRAM och ta hand om dig.             

• Anonym (4)

Neelah Då kommer du att dö!

Jag skiter i om jag dör, vill bli smalast i hela världen!

• Anonym (Lillan)
    Anonym (4) skrev 2013-10-11 10:22:25 följande:
    Vad vill du ha hjälp med då?
  • MTL

Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter? Varför valde du just Familjeliv för att berätta om dina planer att bli smalast i världen? Måste finnas massa andra tonårs-forum tänker jag som borde locka mer?

Jag hade anorexia när jag var yngre, fast det yttrade sig inte så som du skriver, jag lät bli att äta för att maten äcklade mig och för att jag inte ville ha den i min kropp. Till slut kunde jag inte ens gå in i ett rum om det luktade matos för jag riktigt kände hur det trängde in i min hud och gjorde mig fet. Det du beskriver känns mer som ett medvetet beslut du tagit och då vet jag inte riktigt hur man ska jobba.

• Maria 434
    MTL skrev 2013-10-11 10:31:27 följande:
    Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter? Varför valde du just Familjeliv för att berätta om dina planer att bli smalast i världen? Måste finnas massa andra tonårs-forum tänker jag som borde locka mer?

Jag hade anorexia när jag var yngre, fast det yttrade sig inte så som du skriver, jag lät bli att äta för att maten äcklade mig och för att jag inte ville ha den i min kropp. Till slut kunde jag inte ens gå in i ett rum om det luktade matos för jag riktigt kände hur det trängde in i min hud och gjorde mig fet. Det du beskriver känns mer som ett medvetet beslut du tagit och då vet jag inte riktigt hur man ska jobba.

Jag tror att TS valde FL för att det är fredag, och då dyker även såna troll som vill bli smalast i hela världen upp
  • Anonym

Men fet chans att du blir det då.
  • Neelah
    Jag har varit precis som du TS, jag ville bli jättesmal och jag höll på att dö. Men innan det så hände en massa andra saker som jag inte hade räknat med:

Jag blev hårig över hela kroppen (kroppens sätt att hålla värmen när allt underhudsfett försvinner)
    Tänderna flyttade sig och blev sneda och fula (p.g.a. att skelettet blev svagare och liksom inte kunde hålla dem på plats)

Jag kunde inte gå upprätt (eftersom kroppen "åt upp" musklerna i ryggen när den inte fick nån annan näring)

Jag fick skavsår på höfterna (eftersom huden skavdes mellan byxorna och skelettet och alla de där snygga kläderna som jag hade tänkt ha när jag var smal var bara att glömma eftersom de skadade mig)

Jag fick blå läppar, blå fingrar och tår och svarta ringar runt ögonen som syntes jätteväl hur mycket jag än sminkade mig (eftersom hjärtat inte orkade pumpa som det skulle när jag inte åt)

Jag fick en bulle på magen (eftersom jag inte hade kvar musklerna som höll magen platt)

Dessutom var jag precis som du trött, svag, yr och hade stickningar i bröstet.

Och värst av allt - när jag blev vuxen och villa ha barn så gick inte det eftersom jag hade förstört min kropp så.

Du behöver inte gå ner i vikt för 43 kg är alldeles normalt för din längd. Det du behöver är hjälp så att du får må bra. De där idioterna som säger att du är tjock vet inte vad de pratar om, för det är en fysisk omöjlighet med din längd och vikt. Jag lovar dig att om du börjar äta igen så kommer yrseln, tröttheten och stickningarna i bröstet att försvinna.
    Följ dina drömmar var de än leder
  • Anonym (4)

Förlåt om jag stör er, men

ville ha hjälp med att veta om jag kmr att bli smal elr nt. Och hur lång tid dt tar. Jag trodde att jag skrev dt men när jag läste så var den nt där, så förlåt igen.

• puss
    Neelah skrev 2013-10-11 10:42:05 följande:
    Jag har varit precis som du TS, jag ville bli jättesmal och jag höll på att dö. Men innan det så hände en massa andra saker som jag inte hade räknat med:

Jag blev hårig över hela kroppen (kroppens sätt att hålla värmen när allt underhudsfett försvinner)
    Tänderna flyttade sig och blev sneda och fula (p.g.a. att skelettet blev svagare och liksom inte kunde hålla dem på plats)

Jag kunde inte gå upprätt (eftersom kroppen "åt upp" musklerna i ryggen när den inte fick nån annan näring)

Jag fick skavsår på höfterna (eftersom huden skavdes mellan byxorna och skelettet och alla de där snygga kläderna som jag hade tänkt ha när jag var smal var bara att glömma eftersom de skadade mig)

Jag fick blå läppar, blå fingrar och tår och svarta ringar runt ögonen som syntes jätteväl hur mycket jag än sminkade mig (eftersom hjärtat inte orkade pumpa som det skulle när jag inte åt)

Jag fick en bulle på magen (eftersom jag inte hade kvar musklerna som höll magen platt)

Dessutom var jag precis som du trött, svag, yr och hade stickningar i bröstet.

Och värst av allt - när jag blev vuxen och villa ha barn så gick inte det eftersom jag hade förstört min kropp så.

Du behöver inte gå ner i vikt för 43 kg är alldeles normalt för din längd. Det du behöver är hjälp så att du får må bra. De där idioterna som säger att du är tjock vet inte vad de pratar om, för det är en fysisk omöjlighet med din längd och vikt. Jag lovar dig att om du börjar äta igen så kommer yrseln, tröttheten och stickningarna i bröstet att försvinna.
    Hoppas du är frisk och lycklig nu då.
  • Neelah
    puss skrev 2013-10-11 12:24:44 följande:
    Hoppas du är frisk och lycklig nu då.
    Ja, jag är frisk och lycklig nu, om man bortser från att jag inte kan få barn, men vägen tillbaka till ett normalt liv var inte kul.
  • Moondance

Haha. Du är redan smal!

Men lycka till med ditt svält.

• Maria 434

Om du dör blir du jättesmal, skelett är verkligen supersmala men du kommer fortfarande inte vara smalast i hela världen för det finns säkert skelett som är smalare än du
Svar på tråden Så jävla tjock!!