Bytte jobb och ångrade mig
Jag tog min examen för några år sedan. Sedan sökte jag och fick jobb på en arbetsplats där jag trivdes med arbetsuppgifterna. Dock fanns det en hel del problem mellan några av mina kollegor samt att jag inte trivdes hundra med min närmsta kollega (och en del andra saker som inte var så bra) vilket resulterade i ett tungt arbetsår.
Det dök upp ett annat jobb som på pappret verkade lovande och spännande. Jag fick jobbet och började för några månader sedan. Utan att gå in på för många detaljer, så visade sig det nya jobbet vara ett stort nedköp som det verkar . Jag försöker göra allt i min makt för att trivas, men det finns en hel del saker som gör jobbet svårjobbat (är jag inte ensam om att tycka). Jag trivs inte alls och känner mig fast i cement nu.
Vill verkligen inte vara någon "hopp-jerka", det var aldrig min intention. Men jag ser inget annat val än att titta efter ytterligare ett annat jobb..jag jobbar i en bransch där det är lätt att få jobb.
Så jag undrar, har någon därute varit med om samma sak? Att ni fick prova er fram lite för att hitta en sjyst arbetsplats att trivas på?