• Anonym (kvinna 37)

Vad är det med män runt 50?

Som rubriken lyder.

Undrar lite vad det är som händer med män när de är runt de 50 och äldre?
    Själv börjar jag på att närma mig 40 och ser fortfarande bra ut men jag vet inte om det har med saken att göra.
    När jag var tonåring och i 20 årsåldern fick jag visserligen också äldre män (30-40 år) efter mig men de uppträdde ändå lite annorlunda än 50-åringarna idag.

Som tex i matkön på Ica idag står det är man runt 55 framför mig, vänder sig om spanar in mig uppifrån och ner.
    Helt odiskret utan att skämmas. han vänder sig om och tittar efter mig flera gånger innan han går ut.

På bussen för typ en månad sedan var det en gubbe som satte sig bredvid mig och pratade som att han känt mig, följde med när jag skulle byta buss och frågade vart jag skulle.
    Till slut blev jag sur och snäste ifrån och då gick han.  

Var på fest hos en kompis för att tag sedan och började en annan 50+ man att ragga järnet på mig. Fick knappt gå till toa utan att han följde med mig. Han jagade mig i flera veckor trots att jag visade tydligt att jag inte var ett dugg intresserad. 
    Kan nämna många exempel men tycker att detta räcker. 

Visst har jag varit med om att folk raggar eller spanar in mig men inte så intensivt som män runt de 50 och över.
    Har det något med ålder eller desperation att göra tror ni?
    Att det kanske känns som sista chansen att få till det innan det är för sent? 
    Eller är allt bara en slump?

Känner någon annan tjej eller kvinna igen detta?   

• Svar på tråden Vad är det med män runt 50?
  • SupersurasunkSara

50 års kris, desperata och gubbsjuka försöker de bevisa för sig själva att de är attraktiva nog att få en yngre kvinna. Eller nåt.

• Mymla

Ja de är så jävla patetiska, jag har börjat vara riktigt otrevlig för det är det enda som funkar. Det där sättet när de liksom kollar in en helt ogenerat uppifrån och ner och upp igen och att de tror att man blir smickrad över deras uppmärksamhet (de inbillar sig säkert att de är helt oemotståndliga), och när de fortsätter kommentera en fastän man tydligt visat att man vill vara ifred. Ett annat tips är att spela äcklig, sätta sig jävligt bredbent, hosta, peta i näsan och göra miner. Att spela galen psykotisk och psykiskt störd är också en hit, testa nästa gång

• Ernst Hugo

Här var det invektiv a masse //Man 45

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Anonym (kvinna 37)
    Mymla skrev 2013-10-11 21:30:32 följande:
    Ja de är så jävla patetiska, jag har börjat vara riktigt otrevlig för det är det enda som funkar. Det där sättet när de liksom kollar in en helt ogenerat uppifrån och ner och upp igen och att de tror att man blir smickrad över deras uppmärksamhet (de inbillar sig säkert att de är helt oemotståndliga), och när de fortsätter kommentera en fastän man tydligt visat att man vill vara ifred. Ett annat tips är att spela äcklig, sätta sig jävligt bredbent, hosta, peta i näsan och göra miner. Att spela galen psykotisk och psykiskt störd är också en hit, testa nästa gång

Känner att jag snart inte kan prata normalt eller artigt med en man i den åldern längre.
    Många gånger slutar det ju mest bara med att de stöter på en till slut och så har man varit artig helt i onödan.
    Vilket gör mig ARG och SUR i stället.  
  • Ernst Hugo

Spela äcklig, sitta bredbent, hosta - ja fy så äckligt ! Ni är för söta

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Mireille02
    SupersurasunkSara skrev 2013-10-11 21:04:55 följande:
    50 års kris, desperata och gubbsjuka försöker de bevisa för sig själva att de är attraktiva nog att få en yngre kvinna. Eller nåt.

ooh önskar det gällde min flirt.

• Anonym (kvinna 37)

Ja kanske är det något de försöker bevisa för sig själva.
    Det som förvånar mig är ju att det är så extremt många som håller på som jag beskrev.
    Känns snart som att jag får agg mot alla gubbar i den åldern.  

• sextiotalist

Vad är det för män ni omger med er?

Och förresten, hur vet du att dessa är kring 50?  

• Anonym (kvinna 37)
    sextiotalist skrev 2013-10-12 09:30:26 följande:
    Vad är det för män ni omger med er?

Och förresten, hur vet du att dessa är kring 50?  

De ser inte ut att vara en dag under 50 utan snarare äldre.
    En del så bara vet jag deras ålder (de har sagt det).

Vilka som omger mig? 
    Ja det är alla möjliga.
    Ute i samhället, affären, bussar, arbetsplatser, vänners vänner, grannar, krogar......

Min egen umgängeskrets består mest utav singeltjejer, sambotjejer som redan har pojkvän och vissa killkompisar har jag i min ålder. Dessa i min vänkrets beter sig normalt och respektfullt och håller inte på med detta patetiska larv men å andra sidan så är de yngre.
    Har bara sett denna intensiva jakt hos 50+ män.    
Svar på tråden Vad är det med män runt 50?