• Meja120920

sparkar i v 15+0?

Går idag in i vecka 16 med mitt andra barn. Jag är ganska övertygad om att jag nu ikväll har känt sparkar vid två tillfällen. Kan det stämma? Jag har hört att man som omföderska kan känna fladder i magen nu men det här var inte i närheten av fladder. Det var sparkar! Åtminstone kändes det så.. annars kanske jag borde vara orolig att nåt är fel?...

• Svar på tråden sparkar i v 15+0?
  • FruZäll
    Meja120920 skrev 2013-10-11 21:03:01 följande:
    Går idag in i vecka 16 med mitt andra barn. Jag är ganska övertygad om att jag nu ikväll har känt sparkar vid två tillfällen. Kan det stämma? Jag har hört att man som omföderska kan känna fladder i magen nu men det här var inte i närheten av fladder. Det var sparkar! Åtminstone kändes det så.. annars kanske jag borde vara orolig att nåt är fel?...
    helt klart att du kan känna bebisen de gjorde jag häromdagen när jag låg i sängen , as häftigt, är min 3:dje graviditet med. är dock i vecka 14 men tror inte du behöver vara orolig.

grattis förresten=) 
  • Mli 014

Ja då! Har känt mycket liv den här gången, och tidigare än annars!

Härligt!

• FruZäll

var och gjorde vul för 2v sedan pga att jag har cellförändringar, såg då miraklet som inte var still ngt så inte så konstigt jag kan känna=)

• Mammi0910

Hej

Jag har också haft mycket med rörelse (både sparkar buffer och fladder) i magen och det började i v 16 (är i v 19 nu)
    Det är min andra graviditet.

• HJ81

Själv är jag i v. 11 och jag har aldrig ens tänkt tanken att man skulle kunna känna något så här tidigt men nu har jag två kvällar i rad känt rörelser som inte liknar nånting annat. Första graviditeten kände jag i v. 18. Jag ska på läkarbesök idag och även få göra VUL så jag ska passa på att fråga om det ens är möjligt att känna något så här tidigt.

• ohanajoline

kände min bebis sparka första gången i v.14 och är i v.19 idag och h*n låter mig inte sova för bebisen sparkar halva nätterna.

Svar på tråden sparkar i v 15+0?