blir tokig på gulsoten!!!!
Snälla hjälp mig! Min son föddes v 36+3 och vi fick åka hem dagen efter förlossningen. sen kom vi tillbaka 4 dagar senare för han hade gulsot och väldigt höga värden, bilirubin låg på 462. så vi skulle göra ett blodbyte men i sista sekunden nere på neo så hade de sjunkit till 370 så vi fick sola ytterligare ett dygn sen åkte vi hem med ett värde på 250. efter de såg proven ut följande: stigit till 275 , stigit till 320 , sjunkit till 290 sen skrev dom ut oss och sa att nu har de sjunkit av sig själv så nu lägger vi ner det här!!! Jag har sen dess gått och varit orolig för gulsoten.... Så åkte in självmant till akademiska idag 1 månad senare för att ta nya prover för att slippa vara nojig. Nu låg proverna på 205 men då hade han solat 1 timme precis innan!!!! dom sa att de inte var någon fara och att vi skulle komma in igen om han blir gulare....
Ååååh snälla kan någon lugna mig? är de normalt att bilirubinet är 205 efter mer än 1 månad???? Jag mår riktigt dåligt av det här. Är det någon som varit i samma situation? Har läst om att barn kan få hjärnskador av hög gulsot. är 462 så högt???? :( :( :(