• levande charader

Tips på roliga, bra, "svenska" saker att lägga i en presentkorg.

Jag ska snart åka till England och hälsa på en kompis. Hennes föräldrar är snälla och låter mig bo där så nu vill ja i gengäld ha med en presentkorg till dem. Kruxet är, vad stoppar man i korgen? Det får gärna vara en blandning av ätbart och annat. Det får gärna vara lite typiskt svenskt men det är inget måste. De har mycket humor så några saker får gärna vara roliga. Ja, jag vill ha en bredd på sakerna i korgen helt enkelt men ändå användbart. Hittills så har det stått ganska still, hårt bröd, Kalles kaviar, en dalahäst, ett doftljus med behållare är det jag kommit på hittills så som ni ser så behöver jag hjälp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-12 10:39
    Hennes svärföräldrar är snälla och låter mig bo där ska det stå...

• Svar på tråden Tips på roliga, bra, "svenska" saker att lägga i en presentkorg.
  • engladprick

söder-te, löstviktskaffe, svensk honung, två koppar, husman knäcke, polkagrisar, ballerinakakor...
    :) 

• levande charader
    engladprick skrev 2013-10-12 10:34:55 följande:
    söder-te, löstviktskaffe, svensk honung, två koppar, husman knäcke, polkagrisar, ballerinakakor... :) 

Tack för bra förslag! Polkagrisar känns som ett måste. Hårtbröd står redan med på listan. De är nog de enda engelsmännen som inte dricker te och frun i huset drejar så koppar känns inte aktuellt Kakor var ett bra förslag men jag bakar nog helst några själv då. TACK!
  • levande charader
    TQM skrev 2013-10-12 10:43:23 följande:
    En osthyvel :)

Ännu ett bra förslag! En osthyvel med en västerbottensost kanske kan vara något, vad tror ni?
  • poirot

Djungelvrål, lingonsylt, inlagd sill, något fint knäckebröd, flädersaft, en Sven-Ingvars-dvd, ett par träskor och vykort med kungafamiljen i en ram.

• levande charader
    poirot skrev 2013-10-12 10:46:23 följande:
    Djungelvrål, lingonsylt, inlagd sill, något fint knäckebröd, flädersaft, en Sven-Ingvars-dvd, ett par träskor och vykort med kungafamiljen i en ram.

Ha, ha, perfekt! En sån bredd och blandning vill jag ha, tack!
  • JoBa

Trattkantareller. Blåbärssylt (lingon och hjortron är redan nämnda). Älgkött. Renkött. Rökt röding. Pepparkakor.

Svensk musik på CD.

• Skogis

Om ingen redan sagt det... men en dalahäst brukar väl anses som typiskt svensk... 
    Lakrisgodis och sill är väl också svenskt har jag för mig.

Svar på tråden Tips på roliga, bra, "svenska" saker att lägga i en presentkorg.