• Bergkwist85

Gravidförsäkring eller ej....??

Väntar mitt andra barn.... hade ingen gravidförsäkring under min första graviditet, men då uppstod komplikationer efter förslossning å min pojk fick va på neo avdelning pga infektion i kroppen och jag fick feber under förlossningen av någon anledning.
    min son fick antibiotika och vi låg inne med han i en vecka.
    då hade jag önskat att jag hade gravidförsäkring....

Min fråga är vad täcker gratis gravidförsäkringen????

• Svar på tråden Gravidförsäkring eller ej....??
  • summerhunter

Ta försäkring ! Jag gjorde det inte, o har en son med ev adhd... Som den vanliga försäkringen inte täcker.

• molly09

Hej!

Jag väntar mitt första barn och min fråga kring detta med försäkring, undra vilken försäkring som är värt att satsa på och hur mycket det skulle kosta en ?

• Lowika

Satsa på en försäkring som man betalar för. Gratisförsäkringarna täcker tyvärr inte särskilt mycket.
    Jag har haft TH, men det har väl mycket varit för att jag har mina egna personförsäkringar där, även om jag hört att den ska vara bra.

Och ja. Det är värt det. Minsta som händer så går man "plus" pluss att man får rabatt på barnförsäkringen.

Man får också försäkra sitt barn utan inskränkningar, vilket kan vara problem om man inte haft försäkringen kontinuerligt från graviditet->förlossning->spädbarnstid

• ClaraV
    summerhunter skrev 2013-10-12 19:33:14 följande:
    Ta försäkring ! Jag gjorde det inte, o har en son med ev adhd... Som den vanliga försäkringen inte täcker.

Vilken gravidförsäkring täcker adhd och andra sjukdomar? Inte hört talas om det. Har nämligen en dotter med misstänkt adhd och väntar andra barnet nu så kan vara bra att veta :) Tack och lov täcker hennes försäkring adhd, har en tilläggsförsäkring, men kan vara skönt att ha en gravidförsäkring som täcker så pass mycket.
  • jeje01

Ett tips är att kolla vilken BARNförsäkring man vill ha i framtiden och ta GRAVIDförsäkringen i samma bolag. Det är ju bara några månader man har gravidförsäkringen medan barnförsäkringen är i år (om man inte byter då).

• molly09

Sitter nämligen och kollar lite på Folksams hemsida. Eftersom jag har även djurförsäkringar där kanske blir billigare om man har på samma bolag med försäkringar eller vad tror ni?

• mammaSöt

Ta inte if! Min son hade både gravid och barn där, hamnade på neo, blev akut. Snitt, fick advent. Epilepsi gomspalt mm och inte en krona har vi fått ut!!!!! Trygg hansa som man betalar för täcker bäst, även. Adhd.

• molly09

Undra hur många som är nöjda med TH - försäkringen. 

Jag är mera inne på Folksams försäkring för att jag har andra försäkringar där. Men man kan väl byta sen om man vill efter dom dära 6 månaderna som har gått till ett annat bolag!

• Trassla

Vad är det för kostnadsskillnad mellan tex TH och Folksam. Skälv har jag de flesta försäkringar i Folksam.

• molly09

TH är dyrare i kostnad än Folksam men dom innehåller samma saker.

Trassla skrev 2014-03-29 16:19:49 följande:
    Vad är det för kostnadsskillnad mellan tex TH och Folksam. Skälv har jag de flesta försäkringar i Folksam.

• TeaTime

Nja, inte riktigt. TH har högre ersättningar. Exempelvis får man på Folksam 25 000 för vissa diagnoser men på TH 50 000. Folksam etsätter dessutom mindre antal diagnoser än TH. På Folksam får man 1000 kr för komplikationer medan man på TH får 3000 kr. Livbeloppet på Folksam är 10 000 medan den på TH är 25 000. Är inte så svårt att jämföra. Bara gå in på respektive försäkringsbolags hemsida och jämföra villkoren.

• Bergkwist85
    NickiLi skrev 2014-03-31 10:38:04 följande:
    Här kommer en länk till Trygg Hansas gravidförsäkring. Dom har 2 st en gratis och en som kostar men täcker mera.  www.trygghansa.se/privat/forsakringar/gravidf... Tycker alla ska ha den som är gratis sen kan man välja om man vill betala redan nu då den kostar 1200 kr. Sj tycker jag det är värt det. 

Lite sent, min bäbis är född. Men jag tog Trygg-Hansa extra.
Svar på tråden Gravidförsäkring eller ej....??