• Fru Gustavsson

    Elgiganten Växjös kassapersonal = :-(

    Vi åkte till Elgiganten Växjö på lördag förmiddag för att få hjälp att välja ut en 3D-tv. Sonen på sex år var väldigt förväntansfull, det var vi hela familjen. Efter genomgången kreditprövning bar vi så iväg med vår nya TV till kassan, men där tog det stopp. Kassapersonalen upplyste oss om att hon icke kunde godkänna mannens körkort, då det var ett par jack i det (dock inget som påverkade scanning, foto, namnteckning).

    Vi stod helt handfallna och förvånade med en 55"-tv och våra nyligen tecknade finansieringspapper. Kassapersonalen hänvisade reglerna till Handelsbanken finans och beklagade, men vi skulle inte få med oss tv:n hem på grund av körkortet.

    Vi ville då helt häva krediten, varpå säljaren som hjälpt oss med finansieringen strax innan, påkallades. Denne, otroligt hjälpsamma och kundvänliga säljare, som uppenbarligen förstår sig på kundvård, informerade oss om att Elgiganten skulle gå i god för att köpet skulle igenom, eftersom vi just fått godkänt (från Handelsbanken finans).
    Detta talade han om för den inte alls tillmötesgående kassapersonalen, som på ett väldigt snäsigt och otrevlig sätt svarade att det skulle de inte alls, utan köpet skulle hävas.

    Säljaren gick dock och ringde Handelsbanken finans för att förklara läget. Medan han var borta stod kassapersonalen helt öppet och viskade med en kollega, klart och högt, om denna händelse, och baktalade sin säljarkollega, något som vi uppfattade otroligt oproffessionellt.

    Säljaren kom sedan tillbaka och meddelade att tyvärr, trots att Handelsbanken själva sagt att körkortet var en bedömningsfråga för butiken och att de inte hade med saken att göra (vilket påvisar att kassamänniskans påstående om att det var bankens regler omkullkastades), samt att trots att två säljare ansett körkortet helt OK, så var det kassapersonalen som motsatte sig, och vi skulle inte få tv:n.

    Det hela känns otroligt märkligt och trist. Att få grönt ljus på kredit för tv och två minuter senare få svaret att vi inte skulle få lösa ut den, tillsammans med två säljares bedömning att kortet var helt godkänt och denna kassapersonals otrevliga och omotiverade bemötande.

    Det var tre stycken väldigt trötta och besvikna individer i familjen som fick åka hem, utan tv:n och fast beslutna att tv-köpet i framtiden absolut inte kommer att ske på Elgiganten Växjö.

    Denna brist på välvilja och oproffsiga bemötande på ett så stort företag som Elgiganten är absolut inte OK! Vad vann denna människa på att bete sig såhär? Arbetar själv med kundservice och är mycket väl införstådd på att man gör det bästa man kan för att lösa det smidigt för kunden.
    Denna kunden förlorade de, tillsammans med de 25.000 :- .

    Tusen rosor till säljaren som försökte göra det bästa, och lika mycket ris till kassatjejen. Jag hoppas det gjorde din kväll, att paragrafrytta på det viset bara för att du kunde.
    Vad du hade att vinna på det förstår jag inte, företagslojalitet vill jag inte kalla det, absolut tvärtom snarare...
    Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Svar på tråden Elgiganten Växjös kassapersonal = :-(
  • Severus

    Här borde särskrivning funka "Elgiganten Växjös kassa personal"


    Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Fru Gustavsson

    oj sorry, nu såg jag att det inte gick att klistra in... började skriva på fairshopping men vill inte bli kontaktad av Elgiganten och tänkte gnälla av mig här istället.... sorry, det går ju inte att läsa vad här står...


    Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • kramgooo93
    Vi åkte till Elgiganten Växjö på lördag förmiddag för att få hjälp att välja ut en 3D-tv. Sonen på sex år var väldigt förväntansfull, det var vi hela familjen. Efter genomgången kreditprövning bar vi så iväg med vår nya TV till kassan, men där tog det stopp. Kassapersonalen upplyste oss om att hon icke kunde godkänna mannens körkort, då det var ett par jack i det (dock inget som påverkade scanning, foto, namnteckning).
    Vi stod helt handfallna och förvånade med en 55"-tv och våra nyligen tecknade finansieringspapper. Kassapersonalen hänvisade reglerna till Handelsbanken finans och beklagade, men vi skulle inte få med oss tv:n hem på grund av körkortet.
    Vi ville då helt häva krediten, varpå säljaren som hjälpt oss med finansieringen strax innan, påkallades. Denne, otroligt hjälpsamma och kundvänliga säljare, som uppenbarligen förstår sig på kundvård, informerade oss om att Elgiganten skulle gå i god för att köpet skulle igenom, eftersom vi just fått godkänt (från Handelsbanken finans). Detta talade han om för den inte alls tillmötesgående kassapersonalen, som på ett väldigt snäsigt och otrevlig sätt svarade att det skulle de inte alls, utan köpet skulle hävas.
    Säljaren gick dock och ringde Handelsbanken finans för att förklara läget. Medan han var borta stod kassapersonalen helt öppet och viskade med en kollega, klart och högt, om denna händelse, och baktalade sin säljarkollega, något som vi uppfattade otroligt oproffessionellt.
    Säljaren kom sedan tillbaka och meddelade att tyvärr, trots att Handelsbanken själva sagt att körkortet var en bedömningsfråga för butiken och att de inte hade med saken att göra (vilket påvisar att kassamänniskans påstående om att det var bankens regler omkullkastades), samt att trots att två säljare ansett körkortet helt OK, så var det kassapersonalen som motsatte sig, och vi skulle inte få tv:n.
    Det hela känns otroligt märkligt och trist. Att få grönt ljus på kredit för tv och två minuter senare få svaret att vi inte skulle få lösa ut den, tillsammans med två säljares bedömning att kortet var helt godkänt och denna kassapersonals otrevliga och omotiverade bemötande.
    Det var tre stycken väldigt trötta och besvikna individer i familjen som fick åka hem, utan tv:n och fast beslutna att tv-köpet i framtiden absolut inte kommer att ske på Elgiganten Växjö.
    Denna brist på välvilja och oproffsiga bemötande på ett så stort företag som Elgiganten är absolut inte OK! Vad vann denna människa på att bete sig såhär? Arbetar själv med kundservice och är mycket väl införstådd på att man gör det bästa man kan för att lösa det smidigt för kunden. Denna kunden förlorade de, tillsammans med de 25.000 :- .
    Tusen rosor till säljaren som försökte göra det bästa, och lika mycket ris till kassatjejen. Jag hoppas det gjorde din kväll, att paragrafrytta på det viset bara för att du kunde. Vad du hade att vinna på det förstår jag inte, företagslojalitet vill jag inte kalla det, absolut tvärtom snarare...
    Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Fru Gustavsson
    Severus skrev 2013-10-12 17:49:02 följande:
    Här borde särskrivning funka "Elgiganten Växjös kassa personal"
    helt klart!
    Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Hallonröd

    Vi åkte till Elgiganten Växjö på lördag förmiddag för att få hjälp att välja ut en 3D-tv. Sonen på sex år var väldigt förväntansfull, det var vi hela familjen. Efter genomgången kreditprövning bar vi så iväg med vår nya TV till kassan, men där tog det stopp. Kassapersonalen upplyste oss om att hon icke kunde godkänna mannens körkort, då det var ett par jack i det (dock inget som påverkade scanning, foto, namnteckning).
     Vi stod helt handfallna och förvånade med en 55"-tv och våra nyligen tecknade finansieringspapper. Kassapersonalen hänvisade reglerna till Handelsbanken finans och beklagade, men vi skulle inte få med oss tv:n hem på grund av körkortet.

    Vi ville då helt häva krediten, varpå säljaren som hjälpt oss med finansieringen strax innan, påkallades. Denne, otroligt hjälpsamma och kundvänliga säljare, som uppenbarligen förstår sig på kundvård, informerade oss om att Elgiganten skulle gå i god för att köpet skulle igenom, eftersom vi just fått godkänt (från Handelsbanken finans).  Detta talade han om för den inte alls tillmötesgående kassapersonalen, som på ett väldigt snäsigt och otrevlig sätt svarade att det skulle de inte alls, utan köpet skulle hävas.
    Säljaren gick dock och ringde Handelsbanken finans för att förklara läget. Medan han var borta stod kassapersonalen helt öppet och viskade med en kollega, klart och högt, om denna händelse, och baktalade sin säljarkollega, något som vi uppfattade otroligt oproffessionellt.


    Säljaren kom sedan tillbaka och meddelade att tyvärr, trots att Handelsbanken själva sagt att körkortet var en bedömningsfråga för butiken och att de inte hade med saken att göra (vilket påvisar att kassamänniskans påstående om att det var bankens regler omkullkastades), samt att trots att två säljare ansett körkortet helt OK, så var det kassapersonalen som motsatte sig, och vi skulle inte få tv:n.
    Det hela känns otroligt märkligt och trist. Att få grönt ljus på kredit för tv och två minuter senare få svaret att vi inte skulle få lösa ut den, tillsammans med två säljares bedömning att kortet var helt godkänt och denna kassapersonals otrevliga och omotiverade bemötande.


    Det var tre stycken väldigt trötta och besvikna individer i familjen som fick åka  hem, utan tv:n och fast beslutna att tv-köpet i framtiden absolut inte kommer att ske på Elgiganten Växjö.
    Denna brist på välvilja och oproffsiga bemötande på ett så stort företag som Elgiganten är absolut inte OK! Vad vann denna människa på att bete sig såhär? Arbetar själv med kundservice och är mycket väl införstådd på att man gör det bästa man kan för att lösa det smidigt för kunden.  Denna kunden förlorade de, tillsammans med de 25.000 :- .
    Tusen rosor till säljaren som försökte göra det bästa, och lika mycket ris till kassatjejen. Jag hoppas det gjorde din kväll, att paragrafrytta på det viset bara för att du kunde.  Vad du hade att vinna på det förstår jag inte, företagslojalitet vill jag inte kalla det, absolut tvärtom snarare...

  • Hallonröd

    Helt otroligt TS....vilket jäkla pucko till kassatjej Obestämd Men om säljaren säger att det är ok...kan kassapersonalen vägra då?! De jobbar ju på samma företag...

  • Fru Gustavsson

    Hallonröd, men gudars, tusen tack Hur bar du dig åt ?  Ja, vilket pucko va... hade förstått henne om det varit nåt lurt med oss, men att gå från OK med banken och bli stoppad i kassan... man blev helt matt i själen... 


    Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Hallonröd
    Fru Gustavsson skrev 2013-10-12 18:49:38 följande:
    Hallonröd, men gudars, tusen tack Hur bar du dig åt ?  Ja, vilket pucko va... hade förstått henne om det varit nåt lurt med oss, men att gå från OK med banken och bli stoppad i kassan... man blev helt matt i själen... 

    Jag kopierade texten här ifrån och hoppades att allt skulle följa med och inte bara det som syntes. Sen klistradejag  in det i word och ändrade typsnitt och storlek och klistrade in det här igen
Svar på tråden Elgiganten Växjös kassapersonal = :-(