• jenniferhäär

svullna halsmandlar över 1 månad !

Jag har sökt runt lite på internet men jag får inte riktigt svar på min fråga så jag tänkte kolla om det är någon som hae varit med om eller är med om samma sak som jag...
    Jag har haft svullna halsmandlar i över en månad nu, det är rött och den högra är lite mer svullen men båda är stora. Det är också som gulaktiga gropar på dom, inte vita prickar som när man har halsfluss för det har jag haft , det är som gropar eller hål och om jag petar på dom så luktar det illa... det gör även ont i halsen och ibland när jag ligger ner så snarkar jag när jag andas men förutom det så är jag inte förkyld eller sjuk det minsta lilla.
    Tänkte nu höra om nån vet vad det kan bero på och om man är svullen så här länge och det aldrig går över är det anledning nog att operera bort dom ? Har bara suttit och väntat att det ska gå över men det händer inget
    Kan tillägga att jag bor i stockholm och ska boka tid på måndag för nu är jag less men tänkte höra nån annans erfarenhet så länge... tacksam för svar !

• Svar på tråden svullna halsmandlar över 1 månad !
  • mammamarit

var typ med om liknande tills härom dagen, har alltid haft stora halsmandlar så igår fick jag ett infall att jag skulle peta på dom med en tops och fick ut en stor gul/vit klump från ena, blev skit rädd och började googla på tonsillolit och det är tydligen jätte vanligt, alla rester å celler å sånt skit samlas i dom där "hålen" vilket gör att deet luktar fruktansvärt illa..

det finns även video på youtube, men är du känslig så ska du nog inte titta ;)

det ska tydligen va väldigt bra att det samlas där i....

lycka till    

• jenniferhäär

Njaaa.. jag har fått några såna gula pluppar i munnen innan faktiskt men ser inte att det växer fram några utan alla pluppar är samma färg.. ska dom vara svullen och göra ont helatiden då ?

• jenniferhäär

Är det någon som får halsmandlarna borttagna av att dom är konstant svullen eller är det bara beroende på hur många halsfluss man har ?

• jenniferhäär

Är det någon som får halsmandlarna borttagna av att dom är konstant svullen eller är det bara beroende på hur många halsfluss man har ?

• Natta.A

Har också problem

med halsmandlarna ! De svullnar upp hela tiden . Har en känslig hals ... och ständigt problem . Funderar på att operera bort de .

Svar på tråden svullna halsmandlar över 1 månad !