• One Love

Ryckningar i ögat...

Jag har haft ryckningar i ögat i 2 dygn och det vägrar släppa. Känns som att någon skakar i ögonlocket. En arbetskollega sa att det kan bero på vitaminbrist.

Någon som har koll på det? Vilken vitamin kan det vara brist på eller är det bara ytterligare en myt?

• Svar på tråden Ryckningar i ögat...
  • Kladdis

jag tycker du ska ringa och kolla upp det där, så får du ett säkert svar

• KäRinGa

kan bero på stress oxo...

min sambo drabbas av det när han har för många bollar i luften, och även hans syster.

• Smilla75

Sådana tics beror just på stress och oro. Själv måste jag behärska mig för att inte falla tillbaka i ögonticsen jag hade när jag var sådär 7 år...

• MonicaH

Hej det är ju bara tics, irriterande men ingenting att göra åt sa en ögonläkare till mig... Kan hålla i sig några dagar, några veckor o ibland flera månader... Bara o stå ut

• MonicaH

Jag har haft problem innan med att jag började blinka hela tiden med ögonen och det var jobbigt...

• Smindy

Jag har haft det flera gånger i mitt liv! Men då har det alltid gått över efter nån dag... Men nu har jag haft det i iaf 2 månader nu när jag är gravid!! Så det kan alltså vara för att man har vitaminbrist?? Det visste jag inte...

• MimmiLina

Vitaminbrist? Haha... Ja herregud.

Tics är helt normalt att ha ibland. Bara slappna av.

• MonicaH

man är ju lite stressad under graviditet o det beror nog snarare på det

• Det blåa huset

Jag känner igen mig. Det kommer till och från och just nu är det varje dag och speciellt när jag nyst. Om det beror på stress vet jag inte vad botemedlet är, ska jag ligga i soffan hela dagarna?

• MonicaH

det försvinner no när de försvinner men visst är de jobbigt? Man får för sig att folk man pratar med ser hur det rycker till i ögat med, men de är ju inte alls så

Svar på tråden Ryckningar i ögat...