• jenny1986

95 kr för spädbarn.. är det ett okej pris?

Jag är mammaledig med min sexmånaders dotter. Min treåriga son går på dagis 25 timmar i veckan och är därför ledig på fredagar. Den här fredagen skulle min son få bestämma vad vi skulle hitta på.
    Han sa redan några dagar innan att han gärna ville gå på bio och äta popcorn. 

Åkte till Heron city där det fanns en barntillåten SF-film som heter Flygplan och visas i 3-D.
    Gick fram till kassan och frågade om man fick ha bebisar inne i salongen och hon svarade "jaa, men självklart får du ha det."
     När jag betalade så vart jag lite fundersam över att det gick på 340 kr.( För en film som bara min son vill se.) När jag frågade i kassan hur de kunde bli så dyrt så berättade hon att de kostar NITTIOFEM spänn för min sexmånaders bebis..hon frågade dessutom om jag ville köpa till 3-D glasögon till henne..haha!

Hade de inte varit för min sons skull så hade jag bett dom flyga och fara..

Överreagerar jag eller är det inte sjukt hur man kan ta så mycket pengar för en bebis? 

• Svar på tråden 95 kr för spädbarn.. är det ett okej pris?
  • caaroline

Haha tar barnet ens upp en biostol själv? En sån liten sitter väll ändå i föräldrarnas famn på bion så jag skulle själv reagera likadant när de gäller betalningen..

• Tirem

Ett exakt likadant fall var uppe på löpsedlarna för något år sedan... Bion fick rätt...

Snålt kan man tycka men det är deras regler som du godkände när du betalade biljetten.

• jenny1986
    caaroline skrev 2013-10-12 23:00:44 följande:
    Haha tar barnet ens upp en biostol själv? En sån liten sitter väll ändå i föräldrarnas famn på bion så jag skulle själv reagera likadant när de gäller betalningen..
    hon låg o sov i mitt knä från början till slut.. ! Jag trodde hon skojade med mig, först frågar hon om hon ska ha glasögon och sen fick jag veta priset! helt galet enligt mig :/
  • jenny1986
    Tirem skrev 2013-10-12 23:04:29 följande:
    Ett exakt likadant fall var uppe på löpsedlarna för något år sedan... Bion fick rätt...

Snålt kan man tycka men det är deras regler som du godkände när du betalade biljetten.
    Jaha okej vad spännande! Aldrig hört talas om det tidigare..
    Jag förstår att dom får rätt eftersom att det är deras regler, men bara en väldigt konstig regel.
    Deras argument för varför dom har den avgiften är så dåliga att det blir pinsamt. 
  • Tirem
    jenny1986 skrev 2013-10-12 23:12:14 följande:
    Jaha okej vad spännande! Aldrig hört talas om det tidigare..
    Jag förstår att dom får rätt eftersom att det är deras regler, men bara en väldigt konstig regel.
    Deras argument för varför dom har den avgiften är så dåliga att det blir pinsamt. 
    Om jag inte minns fel så var deras regel att alla betalar för att inte var och varannan skulle ha med sig spädbarn in på bion.

Jag kan förstå dem till en del, de få gånger jag går på bio och betalar dyra pengar vill jag inte bli störd av spädbarn som gråter, gnyr, ska äta eller allt annat som händer med spädbarn,

Jag har själv två barn och skulle inte ta med dem när de var spädbarn av hänsyn till övriga gäster.
  • jenny1986
    Loriyana skrev 2013-10-12 23:02:33 följande:
    Bio är sanslöst dyrt
    Jag har inget emot att betala det priset för min treåring, men tycker de va en lite väl saftig summa för en bebis som inte ser bara måste sitta med.
  • jenny1986
    Tirem skrev 2013-10-12 23:18:06 följande:
    Om jag inte minns fel så var deras regel att alla betalar för att inte var och varannan skulle ha med sig spädbarn in på bion.

Jag kan förstå dem till en del, de få gånger jag går på bio och betalar dyra pengar vill jag inte bli störd av spädbarn som gråter, gnyr, ska äta eller allt annat som händer med spädbarn,

Jag har själv två barn och skulle inte ta med dem när de var spädbarn av hänsyn till övriga gäster.
    jo precis, vet man med sig att man har barn som brukar låta som du beskriver så skulle inte jag heller vilja sitta o störa någon annan. Men det gäller ju även större barn. Det var en barntillåten film och de va inte tyst en sekund i den där salen. Dörren öppnades var tionde minut av barn som skulle kissa mm. men som förälder borde man väl veta att barn är så kan jag tycka?
    Men samtidigt så låter inte bebisen mindre om priset är högre. Då borde dom ha ett bebisförbud på samma sätt som att de är 7,11 och 15 årsgräns.. 
  • Räv

Fel!

Det borde kosta minst 1000 spänn att ta med sig en bebis på bio eftersom man med stor sannolikhet kommer störa andras filmupplevelse! 

• Monchichier
    Räv skrev 2013-10-13 00:12:58 följande:
    Fel!

Det borde kosta minst 1000 spänn att ta med sig en bebis på bio eftersom man med stor sannolikhet kommer störa andras filmupplevelse! 

Svar på tråden 95 kr för spädbarn.. är det ett okej pris?