• Anonym (.....)

Hur diskar man en diskborste..?

Ja när man diskar så blir ju diskborsten smutsig? Så hur diskar man en diskborste?

• Svar på tråden Hur diskar man en diskborste..?
  • rockaroll

Brukar ta diskmedel och gnugga in i den. Är det jätteskitig blir det diskmaskinen eller papperskorgen.

• Frögurka

Hur ofta byter ni diskborste? Att köra den i diskmaskinen bland den så småningom rena disken låter vidrigt tycket ja..?

• Lena

Diskborsten blir ju ren samtidigt som disken. Hade den varit så illa hade den ju inte gått att diska med.

Vi byter några gånger om året. Har en grovdiskborste och en fin parallellt

• Lattemamman

Jag lägger den i blöt över natten tillsammans med en klick diskmedel och klorin. Dödar garanterat alla bakterier och får bort ev missfärgning. Gör samma med disktrasan varannan dag ungefär.

• Anonym (Va?)
    Frögurka skrev 2013-10-13 07:53:17 följande:

Hur ofta byter ni diskborste? Att köra den i diskmaskinen bland den så småningom rena disken låter vidrigt tycket ja..?

Hur tänker du då? Diskborsten blir ju ren i samma takt som disken?

Antar ju att du använt Diskborsten till att diska disk och inte toaletten så den borde ju inte ha så mycket äckligare saker på sej än övrig disk i diskmaskinen.
  • LillGris

Sköljer av den, slänger den efter nån vecka. De kostar typ 10 spänn, det kan man unna sig.

• Juronjaure

Om diskborsten blir skitig av stekpannor (så att stråna blir svarta, men inte direkt är smutsiga) så rekommenderar jag att införskaffa en svart diskborste med svarta strån. Superbra!

• Anonym (jonas)

I diskmaskinen ett par ggr men sen byter jag. Byter kanske en gång i månaden ungefär. 

• Anonym (regina)

Jag fyller den med diskmedel och rengör diskhon med den. Då blir borsten ren samtidigt.

• Mli 014

Jag gör rent diskhon med vanligt tvättmedel, och gnuggar ut det med borsten, som också blir renare av det, sedan sköljer jag borsten, brukar bli så ren som ny ;)

• Koppkaka

Vi kör på såna här 3 för 10 från typ ÖB. Funkar finfint, men slängs efter någon vecka och det tas fram en ny. Känns fräschast.

• Ishari

Jag har en diskborste från granngården! Den har två års garanti, kostar 80spänn. Men har haft den...hör och häpna... I snart 10år!

Kokar den en gång i veckan. Den blir som ny! Och ibland får den åka med i diskmaskinen!

Svar på tråden Hur diskar man en diskborste..?