• Anonym (Oboy?)

Kan man gå upp mkt av ett glas Oboy?

Är i vecka 18 nu, den senaste veckan har jag fått en ful rutin- 
    Ta ett glas med 4-5 skopor Oboy innan jag går och lägger mig.
    Kan inte vara utan det.. :(
    Vet att det kommer att gå över då jag hittils har varit beroende av saker periodsvis, besatt av en viss sak i 1-2 veckor och sen hittat nåt nytt.. 
    Är överviktig sen början men är nu orolig att man kan gå upp mkt mer av ett glas Oboý innan sängen?  

• Svar på tråden Kan man gå upp mkt av ett glas Oboy?
  • Nape

Jag tror verkligen inte att ETT glas gör så stor skillnad. Visst, det är inte ubernyttigt, men vissa saker är bra för själen. Och du får ju i dig mjölk, det är ju bra.

Jag hade inte oroat mig. Ät vettigt under resten av dagen så är det lugnt.

• Anonym (.....)

Nej du blir inte fet av ett glas oboy, precis som du inte blir smal av en sallad Glad

• Frontline

Beror väl på hur resten av dagen se ut...

Ett glas Oboy är ju ok men 14 koppar är ju sämre,,,

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Jag med)

Är i vecka 21 och har druckit minst ett glas oboy om dagen sedan ca vecka 10. Det var faktiskt min BM som rekommenderade det eftersom jag har svårt att dricka vanlig mjölk. Var "normalviktig" innan graviditeten och har nu gått upp 7 kg.

• Eleonor01

Det Beror helt på hur många kalorier du smäller i dig under resten av dagen. Räkna på det först så får du ditt svar

• Anonym (motion)

det är lika viktigt att röra på sig som att äta bra

• Anonym (motion)
    Anonym (motion) skrev 2013-10-13 07:18:51 följande:
    det är lika viktigt att röra på sig som att äta bra

oj allt kom inte med...
    kanske börja med en kvällspromenad eller liknande om du är överviktig och fortsätt med obòyen
  • Anonym (Oboylover)

Haha jag dricker nästan ett glas oboy per dag, dock med 2-3 skedar pulver! ;)

Det har jag gjort de senaste 3-4 åren och jag har vägt ungefär samma, är inte tjock ska tilläggas. Dock dricker jag inte läsk/saft/alkoholhaltiga drycker, så det kanske kompenseras av varandra! ;)

Svar på tråden Kan man gå upp mkt av ett glas Oboy?