VILL känna mig glad och tacksam.
Jag är så trött på mig själv och min egen rastlöshet och nedstämdhet. Jag har absolut ingen som helst anledning att inte känna mig glad och tacksam. Jag har ett jobb som jag älskar med underbara kollegor och stimulerande arbetsuppgifter och dessutom betalar det bra. Jag har många fina vänner, jag har en kärleksfull släkt och framför allt, jag har en fantastisk familj. Min man är min bästa vän och mitt livs kärlek och jag hade inte kunnat ha en bättre man. Tillsammans har vi friska och pigga barn. Vi bor i vårt drömhus där vi alla stortrivs. Så vad är då problemet? Ja det är ju just det jag inte vet! JAG är problemet och jag skäms, för jag har inget att klaga på. Ändå känner jag konstant någon tomhetskänsla inom mig, men jag kan inte själv sätta fingret på vad som saknas. Rastlösheten river i kroppen på mig, jag vill konstant átt det ska hända något. Men inte ens när det händer något är jag nöjd. Vi hittar ofta på roliga saker och ändå känns det som att jag alltid jagar något annat. Ibland leker jag hypotetiska leken med mig själv för att se om jag kan gå till botten med vad problemet är, då kan jag tänka "skulle jag må bättre av att vi skilde oss", "skulle jag må bättre av att byta jobb", etc och svaret blir bara NEJ! Det är inte där felen ligger. Jag är oerhört nöjd och glad med det jag har, jag vill inte ändra något där. Så varför i helsike kan jag inte bara vara lycklig och glad och tacksam? För jag har alla anledningar att vara det!!!! Jag tror konstant att om bara en viss sak ordnas så blir jag glad. Jag hade länge gått och väntat på ett besked och tänkt att åh vad glad jag ska bli när det kommer. I fredags kom det och glädjeruset varade i en minut och sedan var det "gamla nyheter" för mig. Och jag skäms över mig själv, för jag har ingen anledning att känna så här så ingen vet detta. Alla tror att jag mår toppen och jag förstår dem. Jag kan inte säga att jag mår dåligt egentligen, känner mig mest lite tom och bedövad och likgiltig.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-13 07:19
Kan tillägga att barnen är större (tonåringar) så vi pratar inga vaknätter med sömnbrist som kan orsaka känslorna. Problemet ligger hos MIG, finns inget i mitt liv som kan orsaka att jag mår så här. Jag är väl bara otacksam och dum helt enkelt.