• Norrland82

    Tredje gången

    Är redan 2-barnsfar sen några år tillbaka, en oplanerad och en planerad, gått igenom hela proceduren 2 gånger så jag var 100% inställd på inga fler barn, nuvarande ungar är 5 och 3,5 år gamla och framtidsplaner började bli iordningställda, bli av med huslån, flytta, resa o.sv...

    Fick nyheten från frugan 2v. sedan nu att hon är på smällen, diskuterat abort men hon vill verkligen ha denna krabat.

    Så till er grabbar som fick en ovälkommen, hur bar ni er åt att börja se det ljusa i det hela (innan den föddes)

    Och nej, föräldraledigheten är inte riktigt tillräcklig fördel för att börja om med en ny unge.

    Så nu inför ev. Svar ska jag kolla upp vasektomi...


  • Svar på tråden Tredje gången
  • bintang

    Var i en ungefärlig sits själv. Vi fick ett barn, och ganska kort därefter blev hustrun gravid igen. Äktenskapet, liksom ekonomin, var dåligt, (läs: uruselt). Men så här sex år senare så kan jag bara säga att det var värt alla strapatser.
    Och att inte vilja ha ett barn för att det stör ev. resor och boenden är väl inget att gråta över. 

  • ellir

    vi har 3 ungar & yngsta grabben var inte planerad, men de är ju så att de inte är så stor omställning mellan 2 & 3 ungar..
    största omställningen var ju då man fick första barnet.
    ni är ju ändå "inne" i det nu.
    värre att få en sladdis kan jag tycka iaf. Lycka till från en annan från norr :)

Svar på tråden Tredje gången