Hur ska jag våga visa känslor och kärlek???? HJÄLP!!!!
Jag har ett problem som jag verkligen vill lösa illa kvickt! För 2,5 månad sedan fick jag kontakt med en kille via nätet och vi träffades första gången för 2 månader sedan. Vi bor en bit ifrån varann så vi har setts fyra gånger men då flera dagar åt gången så vi har ändå umgåtts en del. Efter den andra gången vi sågs valde jag dock att avsluta det hela för att jag såg tecken på att han var precis som de två senaste killarna jag dejtade (jag försökte få det att funka men fick inget tillbaka av dem vilket har gjort mig ännu mer osäker än jag redan var och jag vill inte hamna i en sådan situation igen). Sedan träffades vi en gång som vänner och jag kände direkt att jag hade varit så dum som inte gav honom en chans. Nu träffas vi igen som mer än vänner och när jag besökte honom nu i helgen blev jag introducerad för hans vänner vilket jag såklart tog oerhört positivt, det känns verkligen som ett tecken på att han vill inleda något seriöst med mig och vännerna var redan innan informerad om mig och väldigt nyfikna på vem jag var (alltså känns det som att han ändå pratat om mig). Däremot kan jag känna att det låser sig lite mellan oss ibland. Vi är inte så jättefysiska än (svar jo, vi har sex, men i övrigt inte så mkt) och det beror såklart (delvis?) på min osäkerhet. Jag är så rädd att skrämma bort honom att jag inte vågar visa initiativ alls. Jag väntar hela tiden på att han ska krama mig, att det ska vara han som ger mig en kyss osv. Jag går även runt med en känsla av att han inte vill träffa mig även fast jag egentligen vet att det inte är sant. Och jag vågar inte heller ta upp detta med honom av precis samma orsak - att han ska fly, tycka jag är jobbig. Att jag avslutade vårt dejtande kan säkert bidra till att även han håller tillbaka vilket är förståeligt.
Tiläggas bör kanske att vi inte är några tonåringar utan mellan 20 och 30 år. Jag är dock väldigt oerfaren när det kommer till förhållanden men jag vill verkligen satsa på den här killen. Jag är inte såhär osäker i vanliga fall utan jag vet helt enkelt inte hur jag ska bete mig. Någon som har något tips och råd?? Just i detta nu vill jag bara skicka ett sms med texten "Usch, jag saknar dig redan!" men jag vågar inte det heller (tänk om han tycker jag är knäpp??) - borde jag göra det??
HJÄLP!!!