• Ludaca

Dolce Gusto Circulo - HJÄLP!

Fick en sådan idag och hur jag än vrider och vänder på det så kommer det inget vatten?!  Vad är det jag missar? Det är ju busenkla steg, men det kommer inget! 

Vet någon vänlig själ något? I med vatten, i med kapsel, tryck på knappen, knappen är grön - "spaken" till höger för varmt vatten, men NEJ, inget vatten kommer!  Blir galen! 

• Svar på tråden Dolce Gusto Circulo - HJÄLP!
  • tro  hopp  kärlek

Såg att du hade fyllt på vatten, men sitter den riktigt fast vattenbehållaren?
    Sitter kapseln riktigt i? 

• Ludaca
    tro hopp kärlek skrev 2013-10-13 18:42:11 följande:
    Såg att du hade fyllt på vatten, men sitter den riktigt fast vattenbehållaren?
    Sitter kapseln riktigt i? 
    Haha! Ja, kapseln sitter i riktigt och vattenbehållaren har klickat i. Ser inte att den skulle glappat eller så... Hur länge ska man egentligen behöva vänta, haha... För kapseln behöver jag väl inte göra något speciellt med? 
  • tro  hopp  kärlek

Nej du ska inte behöva vänta så länge, det tar en liten stund när man  sätter på den sen lyser den grönt när den är färdig att användas. Det var min dotter som packade upp dolcen här, kanske det är någon slags förpackningsmatrial kvar som pluggar vattnet?

• Ludaca
    tro hopp kärlek skrev 2013-10-13 19:39:56 följande:
    Nej du ska inte behöva vänta så länge, det tar en liten stund när man  sätter på den sen lyser den grönt när den är färdig att användas. Det var min dotter som packade upp dolcen här, kanske det är någon slags förpackningsmatrial kvar som pluggar vattnet?
    Till och med det har jag kollat, men även där ser det ut som det borde. Skrikandes Den brummar lite grann, men det händer inte mycket! Tack för att du engagerar dig! 
  • listo
    tro hopp kärlek skrev 2013-10-13 19:39:56 följande:
    Lyft av vattentanken, under den finns en ventil som suger in vattnet i maskinen. Om jag inte minns fel så satt det en tejpbit över den på vår Dolce Gusto-maskin.
  • Ludaca
    listo skrev 2013-10-13 19:45:17 följande:
    Lyft av vattentanken, under den finns en ventil som suger in vattnet i maskinen. Om jag inte minns fel så satt det en tejpbit över den på vår Dolce Gusto-maskin.
    Finns ingen tejpbit över ventilen :( 

Svar på tråden Dolce Gusto Circulo - HJÄLP!