• Anonym (hur göra?)

Kommer jag gå ner i vikt om jag äter så här?

Ursäkta okunskapen men har aldrig behövt gå ner i vikt, inte ens efter första barnet då dom extra 10 kg rann av med amningen. Men nu efter andra barnet som jag blev väldigt dålig och sen blev det en förtidig födsel så det sista man har tänkt på är bra och nyttig mat. Men nu är det några månader sen och jag måste få bort i alla fall 7 kg tänker jag. Väger 62-63 och vill ner till 55 minst. I vanliga fall äter vi vanlig husmanskost, men vill gå ner fortare än så.

Så här åt jag idag och tänkte äta (självklart byter jag ut min mat, men på ett ungefär.)

Frukost: 2 ägg, 4 skinkbitar och keso ca 100g, lite broccoli.

Mellanmål: Avokado med kesofyllning. 

Lunch: Omelett på 3 ägg och en skvätt grädde med svamp, lök, skinka, 3 ostskivor.  100 g keso till, och blomkål.

Mellanmål: Äpple

Middag: En kyckligfile i ugn, med viklökssmörfyllning i. Sallad och 100g keso.

Kvällsfika: En lingongrova med smör.

Tänkte äta liknade imorgon men till lunch och middag blir det nog, lax i ung och någon älgfärsblandning. Och liknande tillbehör som idag.

Kommer jag tappa något på det här? Och hur länge kan jag räkna med ca att det tar att nå min målvikt.

Träning kommer att bestå av det vanliga, promenader och bus med barnen, ska börja springa också tre dagar i veckan en sväng, för att sedan öka. 

• Svar på tråden Kommer jag gå ner i vikt om jag äter så här?
  • Anonym (tussi)

Omöjligt att svara på, jag vet inte hur mycket du rör dig i "vanliga fall".

Jag hade inte gått ner på allt det där i alla fall.

Ska det hända nåt för min del så blir det så här:

1 dl naturell yoghurt med linfrö, solrosfrö eller ibland några cornflakes+ 1/2 knäcke, te med mjölk.

Lunch på jobbet, 1/3 kött/fisk, 2/3 grönt ungefär. En potatis eller lite ris. 1 glas lättdryck och 1 vatten

1 äpple eller päron, vatten

Middag hemma- lax i ugn med pesto är väl bra, lite broccoli till och nån tomat.

Ingen mat öht efter kl 20 på kvällen, en kopp rooiboste kl 21.

• Anonym (nja)

Som ovanstående så vet jag inte alls hur du ätit7haft för livsstil innan. Men jag tycker det låter ganska mycket, jag hade inte gått ner på det, hade nog stått stilla. Sen är ju motion A och O. Motionerar du rikligt är det inga problem med den kosten.

• Eleonor01

Räkna kalorier så går du ner. Ett ägg e 90 kcal bara så du vet... Mao har du många kalorier i din diet. Ät vanlig mat men mindre å välj kalorifattig istället

• Grannen

Lingongrova är inte så bra. Har för mig att det är väldigt sött!

• Anonym (fett)

Det låter som om du äter mycket fett och en hel del kalorier.

• Anonym (TVEKSAM)

Går ner i vikt gör du då du förbrukar fler kalorier än du stoppar i dig. Det är huvudregeln .... sedan plockar du bort så mycket "vitt" som möjligt. Det är mycket av sådant i din dagsdos; keso (i varje mål!!), grädde etc. I mitt fall är dessutom kolhydrater nono (är diabetiker) så bort med brödet (om det inte är bakat med fiberhusk)!

• Anonym (fett)
    Anonym (TVEKSAM) skrev 2013-10-13 21:49:56 följande:
    Går ner i vikt gör du då du förbrukar fler kalorier än du stoppar i dig. Det är huvudregeln .... sedan plockar du bort så mycket "vitt" som möjligt. Det är mycket av sådant i din dagsdos; keso (i varje mål!!), grädde etc. I mitt fall är dessutom kolhydrater nono (är diabetiker) så bort med brödet (om det inte är bakat med fiberhusk)!
    Är även Ts diabetiker eller vadrför ska hon sluta äta kolhydrater?
  • Anonym (TVEKSAM)
    Anonym (fett) skrev 2013-10-13 21:57:56 följande:
    Är även Ts diabetiker eller vadrför ska hon sluta äta kolhydrater?
    För att man går ner i vikt väldigt bra genom att reducera mängden kolhydrater. Hört talas om LCHF? Som numera erkänts som den bästa "gå-ner-i-vikt-metoden" ...
  • angeni

Jag tror inte jag skulle gå ner i vikt på denna massätande om dagen:/ men allt beror på kalorier in kalorier ut! Tror du äter för blandat för att kunna gå ner. Antingen lchf all i. Eller kalorisnålt!

Svar på tråden Kommer jag gå ner i vikt om jag äter så här?