Kommer jag gå ner i vikt om jag äter så här?
Ursäkta okunskapen men har aldrig behövt gå ner i vikt, inte ens efter första barnet då dom extra 10 kg rann av med amningen. Men nu efter andra barnet som jag blev väldigt dålig och sen blev det en förtidig födsel så det sista man har tänkt på är bra och nyttig mat. Men nu är det några månader sen och jag måste få bort i alla fall 7 kg tänker jag. Väger 62-63 och vill ner till 55 minst. I vanliga fall äter vi vanlig husmanskost, men vill gå ner fortare än så.
Så här åt jag idag och tänkte äta (självklart byter jag ut min mat, men på ett ungefär.)
Frukost: 2 ägg, 4 skinkbitar och keso ca 100g, lite broccoli.
Mellanmål: Avokado med kesofyllning.
Lunch: Omelett på 3 ägg och en skvätt grädde med svamp, lök, skinka, 3 ostskivor. 100 g keso till, och blomkål.
Mellanmål: Äpple
Middag: En kyckligfile i ugn, med viklökssmörfyllning i. Sallad och 100g keso.
Kvällsfika: En lingongrova med smör.
Tänkte äta liknade imorgon men till lunch och middag blir det nog, lax i ung och någon älgfärsblandning. Och liknande tillbehör som idag.
Kommer jag tappa något på det här? Och hur länge kan jag räkna med ca att det tar att nå min målvikt.
Träning kommer att bestå av det vanliga, promenader och bus med barnen, ska börja springa också tre dagar i veckan en sväng, för att sedan öka.