Jag har inte heller några vänner, alls. Jag har heller inget jobb. ( Jamen skaffa ett då, säger ni. Det är inte det lättaste...) Jag är helt ensam. Alltså helt.
Jag vill inte ha det så här.
Jag hatar att vara ensam för jag är så social men ensamheten har blivit ett "normalttillstånd" och jag har glömt bort hur man är med andra.
Jag är 34 år och jag längtar efter att någon ska ringa till mig och föreslå något kul.
Det känns asjobbigt när mannen hela tiden berättar om kul saker som han ska göra på jobbet, efter jobbet med kollegorna, gå på julfester, luciatåg, ha åfmöten....
Det är klart jag gör något själv, Men det är det att jag får göra saker själv. Har man varit själv i hela sitt liv är det enda man vill - göra saker tillsammans med någon. INTE själv.
Ibland frågar jag på facebook om någon vill följa med, men det är aldrig någon som svarar och jag orkar inte tjata. Alltså går jag själv.
Jag är med i mammagrupper och diverse andra grupper. Men folk är så upptagna av sina egna familjer att de inte har tid att släppa in någon utsomstående.
Jag har föreslagit träffar, promenader m.m.m.m i dessa grupper men det finns inget gensvar.
Tillslut tröttnar man ju och orkar inte hålla på. (och om det mot förmodan har varit någon som svarat och kan ställa upp, kommer ursäkten lite senare, som att barnet var trött och behövde sova.....och personen kommer inte)
Jag är med min morsa när jag ska vara med någon.