• Knirps

Hur är det nu med velour på sommaren?

Inte är det väl tänkt att små sommarbebisar ska ha kläder i velour?

Eftersom det är första barnet för mig är jag lite osäker. Just nu finns ju inget annat än velour i affärerna, och jag som så gärna vill shoppa annat än bara bodysar och strumpor! När kan sommarkläderna tänkas komma?

Eller ska bebisar helt enkelt alltid kläs i velour oavsett årstid bara för att det är ett så mysigt matrial?

• Svar på tråden Hur är det nu med velour på sommaren?
  • JohPet

Det har jag också funderat på ...Kanske kan fungera med velour om det är ytterplagg.

/J

• Pimz

Det är ju inte säkert att det blir en varm sommar, och på kvällarna måste man ju ha tjockare kläder på dem. Lite varma kläder måste man köpa, men kanske inte en hel garderob i velour

• Knirps

Är det någon som vet om det brukar komma in någonting annat än velour i affärerna till sommaren?

Jag tänkte nog mest köra med "lager på lager" när det är kallt, och då är ju velour rätt bökigt och dessutom för varmt.

• Linastrumpan

Tänkte bara inflika att velour är VARMT även nu! Min dotter har flera hela sparkbyxor med fot i velour och det är nästan för varmt inomhus. Där är det ju ca 21 grader......men några plagg är säkert skönt att ha när det regnar

• Knirps

Det tycker jag var bra inflikat, Linastrumpan!

Fast jag vet fortfarande inte om det kommer att finnas något annat att välja på. På HM finns ju till exempel bara velour just nu, och så har det varit sedan i höstas. När blir det sommarmammornas tur att handla kläder åt sina bebisar?

Jag har ju aldrig kikat på bebiskläder under sommarhalvåret, så jag är inte ens säker på att det kommer att finnas något annat. Någon som vet?

• Alexandra A

Jag tycker det finns mycket annat än velour att handla redan nu. I allafall där jag bor (i Linköping).

• guldplutt

TYcker också det finns massor i bomullstrikå, både på tex H&M, Lindex o PoP.

• annabus

håller med alexandra o guldplutt

• Tin o Trolls mamma

Jag som älskar velour och plysch hittar aldrig det när jag letar, bara bomullsplagg. I alla fall här på Lindex i Visby. Du kanske ska ta en inköpsrunda på Gotland?

Ekorren.

• Knirps

Är det sant? Då är det bara mitt HM som bara har velour alltså! Eller är det kanske så att killkläderna är i bomull? Jag tittar ju bara på tjejkläder i minsta storlekarna.

• guldplutt

H&M har tex en basserie som ligger i små förpackningar, jättebilliga o bra grejer att ha som stomme i garderoben. De är bara i bomull. Finns en hel del andra bodies mm också¨i bomull.

• Alexandra A

Kan bara varna för dom bodysarna från hm som ligger i 2-pack. Jag tyckte dom var riktigt dåliga. Efter ett par tvättar var dom helt oformliga och konstiga. Åhléns har dom bästa bodysarna!

• Knirps

Det är ju faktiskt inte bodysar jag letar efter. Det är ju typ det enda jag kunnat köpa hittills. Bodysar är väl alltid i bomull. Sparkbyxor och små jackor med knäppning vore jag mycket mer intresserad av.

Men, men, våren kommer väl till slut. Man får inte förlora hoppet riktigt än.

Svar på tråden Hur är det nu med velour på sommaren?